Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 23:26Det gick inte att seeda om nu när loppet var fullt, så det var inget att välja på för de som övertagit någon annans plats.
Det gick inte att seeda om nu när loppet var fullt, så det var inget att välja på för de som övertagit någon annans plats.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:32@Fredrik:
Det du säger motsäger ju knappast min upplevelse. Om din del av klungan hamnade i 4.30-tempo motsvarar ju det en sluttid på 2.15. Om du sedan hamnar strax under 2.30 vill jag nog påstå att dom första km gick lite fortare än optimalt. Men alla gö
@Fredrik:
Det du säger motsäger ju knappast min upplevelse. Om din del av klungan hamnade i 4.30-tempo motsvarar ju det en sluttid på 2.15. Om du sedan hamnar strax under 2.30 vill jag nog påstå att dom första km gick lite fortare än optimalt. Men alla gö
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:37Det var helt enligt plan att springa lite fortare på den släta lätta delen och backa lite i tempo på den knixigaste. Under 2.30 var målet för mig också. Jag är väldigt skeptisk till att LL springs bäst med ett jämnt tempo hela vägen, banan varierar. Om ma
Det var helt enligt plan att springa lite fortare på den släta lätta delen och backa lite i tempo på den knixigaste. Under 2.30 var målet för mig också. Jag är väldigt skeptisk till att LL springs bäst med ett jämnt tempo hela vägen, banan varierar. Om ma
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:41Vi verkar ha lite olika uppfattning och erfarenheter från i lördags.
Jag öppnade i 4:15-fart, fick springa 250m och sedan tog det tvärstopp. Promenadtempo i 5min efter det. Min klocka visade 8:15 första km och ett snitt på 6:10 efter 5km.
Vi verkar ha lite olika uppfattning och erfarenheter från i lördags.
Jag öppnade i 4:15-fart, fick springa 250m och sedan tog det tvärstopp. Promenadtempo i 5min efter det. Min klocka visade 8:15 första km och ett snitt på 6:10 efter 5km.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 07:51@Fredrik: Och enligt resultatlistan tappade du 160 placeringar från 5 km till målet. Det kanske förklarar varför vi upplevde loppet lite olika.
@Fredrik: Och enligt resultatlistan tappade du 160 placeringar från 5 km till målet. Det kanske förklarar varför vi upplevde loppet lite olika.
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 08:06Nu vet jag inte vem du tittar på, jag tappade 260 placeringar första fem. Och vann 120 placeringar de sista 15. Tappade totalt 140 placeringar.
Men därav går det nog inte att dra några slutsatser om vilket tempo som är det rätta, det finns lite för många
Nu vet jag inte vem du tittar på, jag tappade 260 placeringar första fem. Och vann 120 placeringar de sista 15. Tappade totalt 140 placeringar.
Men därav går det nog inte att dra några slutsatser om vilket tempo som är det rätta, det finns lite för många
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 08:18@Fredrik, kanske du såg mig snubbla av egen maskin, va nog ett gruskorn i vägen eller så 🙂 som tur va så kom faktiskt ingen bakom så det blev ingen kedjereaktion.
Kom i mål på 2.35 och startade i 3an. Bra grupp med bra tempo, hörde en som sa högt men vä
@Fredrik, kanske du såg mig snubbla av egen maskin, va nog ett gruskorn i vägen eller så 🙂 som tur va så kom faktiskt ingen bakom så det blev ingen kedjereaktion.
Kom i mål på 2.35 och startade i 3an. Bra grupp med bra tempo, hörde en som sa högt men vä
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 09:14Ja de glömde jag ... Frågan är då om de som ligger i seedade grupper bara ska få överlåta startplatser till andra seedade, med samma seedning dessutom?
Men givetvis vållar de personer som springer lika sakta som jag och hamnar i startgrupp 3 t ex också or
Ja de glömde jag ... Frågan är då om de som ligger i seedade grupper bara ska få överlåta startplatser till andra seedade, med samma seedning dessutom?
Men givetvis vållar de personer som springer lika sakta som jag och hamnar i startgrupp 3 t ex också or
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 09:37Håller med ovanstående om att man kanske ska välja ett annat lopp om man vill kunna leverera optimalt (om man nu inte befinners sig i 1A lr 1B).
Någonstans finns det en naturlag som säger att ett startfält på 2-3000 personer inte kan få plats på en smal
Håller med ovanstående om att man kanske ska välja ett annat lopp om man vill kunna leverera optimalt (om man nu inte befinners sig i 1A lr 1B).
Någonstans finns det en naturlag som säger att ett startfält på 2-3000 personer inte kan få plats på en smal
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 09:45Fast om en snabb löpare startar i en markant långsammare startgrupp, kan h*n då inte springa ifrån alla i gruppen? Eller hinner h*n springa ikapp de långsammaste i gruppen som startade tio minuter innan?
Fast om en snabb löpare startar i en markant långsammare startgrupp, kan h*n då inte springa ifrån alla i gruppen? Eller hinner h*n springa ikapp de långsammaste i gruppen som startade tio minuter innan?