Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det gick inte att seeda om nu när loppet var fullt, så det var inget att välja på för de som övertagit någon annans plats.

@Fredrik:
Det du säger motsäger ju knappast min upplevelse. Om din del av klungan hamnade i 4.30-tempo motsvarar ju det en sluttid på 2.15. Om du sedan hamnar strax under 2.30 vill jag nog påstå att dom första km gick lite fortare än optimalt. Men alla gö

Det var helt enligt plan att springa lite fortare på den släta lätta delen och backa lite i tempo på den knixigaste. Under 2.30 var målet för mig också. Jag är väldigt skeptisk till att LL springs bäst med ett jämnt tempo hela vägen, banan varierar. Om ma

Vi verkar ha lite olika uppfattning och erfarenheter från i lördags.

Jag öppnade i 4:15-fart, fick springa 250m och sedan tog det tvärstopp. Promenadtempo i 5min efter det. Min klocka visade 8:15 första km och ett snitt på 6:10 efter 5km.

@Fredrik: Och enligt resultatlistan tappade du 160 placeringar från 5 km till målet. Det kanske förklarar varför vi upplevde loppet lite olika.

Nu vet jag inte vem du tittar på, jag tappade 260 placeringar första fem. Och vann 120 placeringar de sista 15. Tappade totalt 140 placeringar.

Men därav går det nog inte att dra några slutsatser om vilket tempo som är det rätta, det finns lite för många

@Fredrik, kanske du såg mig snubbla av egen maskin, va nog ett gruskorn i vägen eller så 🙂 som tur va så kom faktiskt ingen bakom så det blev ingen kedjereaktion.

Kom i mål på 2.35 och startade i 3an. Bra grupp med bra tempo, hörde en som sa högt men vä

Ja de glömde jag ... Frågan är då om de som ligger i seedade grupper bara ska få överlåta startplatser till andra seedade, med samma seedning dessutom?
Men givetvis vållar de personer som springer lika sakta som jag och hamnar i startgrupp 3 t ex också or

Håller med ovanstående om att man kanske ska välja ett annat lopp om man vill kunna leverera optimalt (om man nu inte befinners sig i 1A lr 1B).

Någonstans finns det en naturlag som säger att ett startfält på 2-3000 personer inte kan få plats på en smal

Fast om en snabb löpare startar i en markant långsammare startgrupp, kan h*n då inte springa ifrån alla i gruppen? Eller hinner h*n springa ikapp de långsammaste i gruppen som startade tio minuter innan?