Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

TÄ: Nix, jag hade inte nått medaljtid ändå. Men denna insikt började näras redan efter 5-6 km som det var nu, så både pannbenet & självkänslan åkte rejält på däng alldeles för tidigt i loppet.

Som väl inpyrd slätlöpare ställde jag mitt hopp till att ta i

Jag racade om en del utför också, det är inte min största styrka, men på LL måste man försöka låta bli att bromsa utför om man vill ha en hygglig tid.

I fjol hade jag sällskap av en kille nästan hela vägen från gärdet till mål. I varenda utförslöpa hörde

Fredrik, precis det där känner jag igen. Folk som man springer om flera ggr och sedan blir omsprungen av.
Antingen är de snabbare
uppför, nedför eller på platten
eller så stannar de kortare tid, eller inte alls vid vätskestationerna.
Det går inte att ant

Efter att ha läst diverse trådar om trängseln i årets LL drar jag slutsatsen att de största problemen har varit från startled 1c.
Ett led som ska vara fyllt med riktigt duktiga löpare?
Hur många löpare fanns i detta led?
Vilket måltid har denna startgrupp

1C var för stnr. M500-1999 och K12001-12999. Alltså 1500 män och 1000 kvinnor om alla nummerlappar användes. Det är nog likadant i 1C som i 2 , att det är en mix mellan allt från löpare som vill leverera max ända till de som ser det mer som en löparfest.

"Jag såg också en som föll, men det fixade han helt på egen hand vid km 17 någonstans."

Haha det kan nog varit jag som ramla (starta i startgrupp 2). Någon intill mig snubbla till så jag tog bort blicken från marken och lyckades sparka till en rot och sp

Det låter inte helt obekant, det var några stycken som sprang i grupp, någon incident och så några meter senare en krasch av det lite mer graciösa slaget :-). I så fall var du snabbt uppe, förbi mig igen och tillbaks med de andra.

Hittar inga kvinnor med startnummer över 12300.

Om man tittar i startlistan stod det 1451 herrar och 89 damer i 1C.

MH: Undrar då hur trångt det hade blivit med ett närapå helt fullt startfält? (not)