Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan tycka att så långt fram som i 1C att det är lite löjligt att väja kraftigt för en lite vattenpöll. Satte själv foten mitt i pölen och stänkte på mina motståndare. 😉

Jag har roat mig med att titta lite i resultatlistan och kan konstatera att några av er som inte tycker det var ett problem med trängsel vann/förlorade 100-talet placeringar från 5km till mål. Jag själv vann nära på 4000 placeringar och det beror inte på

David har nog inte sprungit LL. I själva verket står banmarkeringarna just ute på gräset, inte längs stigen. När vi var där och träningssprang i fjol sprang vi fel eftersom vi missade banmarkeringarna pga det. Det finns ingenting som säger att man ska föl

Nej, jag har cykel så jag kommer fortare fram. Däremot har jag gått banan som Soldatprov.

Jag kan ju bara tala för mig (om du nu kollat på min) själv varför jag tappa placeringar de sista 5 km. I den sista deltävlingen i Ursvik Extrem så hög det till i min vad och jag fick linka in i mål. Det såg länge ut som att jag inte skulle kunna starta i

Seedar du upp dig till stargrupp 1bc eller 2 så kommer du inte ha några 4000 att springa om Henrik. Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Det är klart det blir väsentligt färre att springa om när du har en bättre seedning. Även med nuvarande upplä

Vad skulle den där tälttunneln med ljud efter 8-9 km föreställa?

Det var väl ett reklamjippo, "vi ger dig löpande rådgivning" och något företag jag har glömt vilket det var.

Nedan en länk till en PDF jag gjorde förra året (finns också i en annan tråd).
Diagrammet visar "Seedningsprecision" på LL, dvs vilken placering man fått beroende på startordning.

http://db.tt/YVrWu4l

I en perfekt sidning skulle det bara bli ett sträck

Men grupp 6, veteraner, och 7 klassiker är inte seedade, och inte heller 8 &9 "övriga", dvs löpare utan meriter, eller löpare med för dåliga meriter (antas springa på mer än 3:20), och en del som inte fick plats där de skulle varit.
Det är bara grupp 1-5