Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon 2013 - 945 kr
You need to log in to create posts and topics.

Det hade varit trevligt att kunna hålla med om att servicen var bra, men mycket var slut när vi i 5-timmarsgruppen passerade.

Törs inte tänka på hur kul löparna som kom efter oss tyckte det var då. Inte nog med att vädret sög, gurkorna var slut och även

Det kanske är i överkant, men å andra sidan en stor upplevelse. Det som jag tycker är lite skevt är att de öppnar anmälningen så pass tidigt. Kom igen, tror de verkligen att de inte skulle hinna fullteckna loppet om de öppnade i april? Nu måste man bestäm

Bananerna var inte heller någon hit Annica,dom jag tvingade i mej var sliskigt blöta och stenhårda inuti. Jag förstår att det är svårt i vädret som rådde,men det hade gått att göra det bättre.
Jag är iaf grymt imponerad av alla som tog sej i mål inkludera

Pengarna är väl en sak... Men jag kan störa mig lite på att man ska/måste planera 1 år i förväg - särskilt i och med att det inte är tillåtet att sälja sin startplats. Jag vill gärna springa Sthlm Marathon nästa år, men jag har rent mentalt lite svårt att

Eftersom Stockholm marathon är en kommersiell företeelse så har arrangörerna inte våra individuella tränings- och/eller säsongsplanering för ögonen när de släpper anmälan. De vill fylla loppet så fort som möjligt. Säkra intäkten för att sen fokusera på a

Ola, på Lidingöloppet och Lidingö Ultra skär de bananerna i bitar med skalet på. Dels blir de inte slemmiga, som bananbitarna på Stockholm Marathon och dels kan man ju bara klämma ut det gottiga inuti utan att själv bli kletig om fingrarna.

Jag begriper

Paris marathon kostar 65€ om man anmäler sig i hygglig tid och där nånstans brukar de flesta stora marathon i Europa kosta. De betalar dessutom stora pengar för att få dit afrikanska elitlöpare vilket inte Stockholm gör.

2012 ENTRY FEES
10,000 first quota of places 65 €
13,500 next quota of places 80 €
13,500 final quota of places 95 €

Och dom tar in 19000 fler anmälningar än Sthlm så dom får säkert ngr euro över till elitlöparna..

Oj, var det så dålig service?! Vad trist! På småloppen, arrangerade av någon idrottsförening, brukar det vara kanonservice både före, under och efteråt. Är min erfarenhet iaf.

Ännu ett incitament till att inte springa SM.

Det jag gillar med Stockholm Marathon är att de faktiskt värnar om svenska elitlöpare. De erbjuder start- och prispengar till löpare som inte är på sådan nivå att de får springa mästerskap men ändå satsar hårt på löpningen. Det finns många lopp som omsätt