Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholm Marathon 2013 - 945 kr
You need to log in to create posts and topics.

Jag tyckte, precis som förra året, att servicen var suverän. Bara det att man vid vissa vätskestationer fick sportdryck som var lite ljummen gjorde en gladare i regnet.

Det enda jag saknade var reflektorfiltar eller liknande vid målgång och till dem som

Prishöjningen kanske finanserar utdelning av värmefiltar vid målgång :-)? Iofs kan det lika gärna vara +30 och vindstilla nästa år...

25% av de anmälda kom inte till start i år. Då är det något fel på systemet.
Skyll inte på vädret för då är det något fel på folket.
Vet inte vad jag tycker skulle vara värst.

Övertalet som inte kom till start kan mycket sannolikt tillskrivas vädret. Det är väl inte konstigt om man inte känner sig helt förbredd för 42km i 4gr, 11-18m/s, och hällregn!

Jag kom inte till start för att jag valde att cykla Siljan Runt ist..
2009 kom jag inte till start pga sjukdom..

Det finns många anledningar till varför man inte kommer till start!

Men efter 4 år i rad (som jag åtminstone vart anmäld ;)) så tänker jag

Det är ju bra att servicen fungerar bra för dem som springer fort, men för oss som springer på 5-6 timmar kan jag säga att servicen inte var så bra. Funktionärerna gjorde allt de kunde, ingen skuld låder vid dem. Felet är helt och hållet arrangörernas. Il

Det finns ett annat marathonlopp i Stockholm. Det går för tredje gången den 24 november och är en lite jobbigare variant.

Priset är 200 kr.

http://www.somnlos24h.se/

Hammarby Alpin Marathon heter tävlingen och är som det låter: en mara i Hammarbybacken

Stockholm Marathons ovilja att tillåta namnbyte mot en avgift, som Vasaloppet gör, är helt obegripligt.
1) De får en missnöjd köpare som inte kan få tillbaka sin tusenlapp,
2) de får en missnöjd löpare som får välja en annan mara eller inte alls
3) och

Skulle SM tillåta namnbyte skulle de tvingas sänka maxantalet från 21000 till något lägre eftersom den andel löpare som faktiskt kommer till stan blir större. Så att det skulle bli extra pengar är inte alls givet.

Jag tycker oxå det är obegripligt att man inte tillåter namnbyte.
Det där med kommersiellt eller inte är en känslig sak. Självklart kostar det pengar att arrangera en sånt lopp, men att man får känslan att man skiter i deltagarna gör mej irriterad. Jag t