Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nja, det här verkar vara ett lite väl trendkänsligt lopp för att locka mig. På hemmaplan har jag dessutom TEC och SUM att se fram emot nästa år.

TEC är den stora festen och ultra partyt i Stockholm. Den får man inte missa. 🙂
SUM är 5mils skognjutningen.
Båda loppen får du för samma pris som detta.

Jättebra, men vi som vill springa Stockholm Ultramarathon och som tycker det ska bli kul kan väl få göra det utan en massa sura kommentarer om loppet i tråden. Skapa en egen "Gnälliga gubbars tråd" eller nått.

Faktum är att jag tycker att banan ser jättetrevlig ut och är nästan identisk med min gamla morgonjoggsrunda. Jag blev riktigt sugen när jag läste inbjudan men jag har en känsla av att jag kommer tröttna på den efter 3-4 timmar och då är det minst hälften

Det här är faktiskt en fin och publikvänlig bana. Någon beklagade sig över att den inte går i stan. Den går ju över Djurgårdsbron och folk som bor där i hörnet av Strandvägen-Narvavägen vill nog envist hävda att de bor mitt i stan. Dessutom är det ett tur

"Även löpare som inte klarat någon av ovanstående kvalgränser, men som är behöriga att tävla i SM, räknas in i SM-klassen. "

Ska tolkas som om att alla som är anslutna till en klubb får ställa upp i SM?

Det brukar vara så, men att det då blir till den normala anmälningsavgiften.

Visst kan vi göra det Annica, dock trodde jag i min enfald att ett forum var till för att vädra sina åsikter och vända på stenar, väga för och nackdelar, se utanför ramarna. Men det är klart, vi kan också stå och okritiskt tillbedja de högre makterna. Hal

Vari låg relevansen i att diskussionen snabbt gled över på att handla om hur lysande TEC och SUM är?

Håller man sig till ämnet är det en annan sak.

En annan fundering ang kvalgränser; visst kan man tycka att 9:50 på 100km är bra mycket lättare än 2:40 på maran?