Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholms tuffaste milspår
You need to log in to create posts and topics.

Det är bra att du håller dig i dom civiliserade delarna av länet David. För övrigt håller jag med dig i rankingen.

Är det Täby IP som delvis är samma som Skavlöten?

Jag sprang LL igår och tänkte spontant sista milen: "Hmm, Skavlöten kanske är ganska mild ändå, med tanke på hur tungt det här känns".

Fast då har jag bara 7 milda km i benen när jag kommer in på Skavlöt

Ja det är Täby IP som delar halva spåret med Skavlöten!

Tibor, det finns fantastiska möjligheter att binda ihop enstas milspår med täby ip och skavlötens. Där kan man få ihop en riktigt bra runda. Kanske skall gå ihop ett gäng och springa igenom så kan vi se hur långt det kan bli.

Haha, "preaching to the choir", tydligen. 🙂

För mig var det lite av en uppenbarenlse när jag märkte vad som fanns "ovanför" Enstaspåret.

Gärna! En sak som jag skulle uppskatta är att prova TEC-spåret. Ser framför mig mina helgvändor med lite mer "röt

Är inte TEC-spåret samma som enstamilen? Det har jag alltid trott? De startar och slutar väl iaf vid ensta krog?

Man skulle kunna starta vid Ensta krog, springa där en bit, vika av vid Löttingelund och följa Roslagsleden tills man kommer till Skavlötensp

Ca 27 km.

TEC-banan går till stor del runt Rönningesjön och där är det inga rötter. Det är en väldigt liten del av den banan som är teknisk.

Vill slå ett slag för Rudans 15 km-bana (där man också kan kuta en extraslinga och få till 16,4 km). Den är lite av en Ursvik Extreme light. Väldigt backig bana som har mer stiglöpning än Ursvikbanan. 10 km-banan i Rudan går också på delar av 15 km banan

Ja Rudans långa är tuff.

Ursvik har jag aldrig charmats av. Det är lite för mycket slingrande för min smak. Det känns som om man är på nästan samma ställe hela tiden. Låtsasskog på något sätt.

Låter som en plan, David. Skulle man sikta på dagsljus eller kväll, månne...? Finns det nån intresserad för lördag morgon, tex?