Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 12:02Mer som Jante en trevlig förmiddag i Korea (H)
Sorry, det var inte riktigt tänkt på det sättet, mer som ett påpekande att du helt klart har kapaciteten för att klara detta på snabbare tid än du tänkt. Gammal militär som man är så är jag är nog van vid at
Mer som Jante en trevlig förmiddag i Korea (H)
Sorry, det var inte riktigt tänkt på det sättet, mer som ett påpekande att du helt klart har kapaciteten för att klara detta på snabbare tid än du tänkt. Gammal militär som man är så är jag är nog van vid at
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 12:10mer tid iaf. En jag brukar springa mina långpass med (nu 63år, började med löpningen som 52 åring). Den lilla grisen sprang in på 2:45 på maran vid 55 års ålder. Kan nämnas att personen inte varit aktiv inom idrott förut, dock så vet alla att man fick akt
mer tid iaf. En jag brukar springa mina långpass med (nu 63år, började med löpningen som 52 åring). Den lilla grisen sprang in på 2:45 på maran vid 55 års ålder. Kan nämnas att personen inte varit aktiv inom idrott förut, dock så vet alla att man fick akt
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 12:58Nja, det var nog inte din kommentar Mathias som jag åsyftade utan h*n "ovanför". Jag skrev i mitt pass att jag var kanonnöjd efter passet å det skulle man tydligen inte vara 😉
Kul med Korea, käka ordentligt med Bulgi och Kimchi för det brukar jag göra n
Nja, det var nog inte din kommentar Mathias som jag åsyftade utan h*n "ovanför". Jag skrev i mitt pass att jag var kanonnöjd efter passet å det skulle man tydligen inte vara 😉
Kul med Korea, käka ordentligt med Bulgi och Kimchi för det brukar jag göra n
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 11:42Nu blir jag lite sur igen; Vilket tempo ska jag hålla på mina intervaller då? Jag vill ju ner till de där 55 minuterna skribenterna verkar tycka är så naturligt att man fixar på milen?
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=747185
http://www.mara
Nu blir jag lite sur igen; Vilket tempo ska jag hålla på mina intervaller då? Jag vill ju ner till de där 55 minuterna skribenterna verkar tycka är så naturligt att man fixar på milen?
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=747185
http://www.mara
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 11:58"Vilka km-tider man ska ligga på under intervaller, snabbdistanser, osv" är mest finlir som egentligen inte spelar så stor roll för de som vill bli betydligt bättre än vad de är i dagsläget och då på flera års sikt. Fast det var kanske inte det Lingling v
"Vilka km-tider man ska ligga på under intervaller, snabbdistanser, osv" är mest finlir som egentligen inte spelar så stor roll för de som vill bli betydligt bättre än vad de är i dagsläget och då på flera års sikt. Fast det var kanske inte det Lingling v
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:08Ett problem jag funderar över är att när man springer långsamt tar x km/vecka längre tid än när man springer fort, så frågan är hur mycket som är självgenererande? Antag att jag skulle springa 4 timmar per vecka. Håller jag ett snittempo på 7 min/km ger d
Ett problem jag funderar över är att när man springer långsamt tar x km/vecka längre tid än när man springer fort, så frågan är hur mycket som är självgenererande? Antag att jag skulle springa 4 timmar per vecka. Håller jag ett snittempo på 7 min/km ger d
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:09Båda två är lika rätt skulle jag presonligen vilja säga. Som med all träning gäller det att variera sig för att nå framgång. Kär du exact samma träning så lär du dig till den nivån och inget annat. Man kan lura kroppen genom att variera även intervallträ
Båda två är lika rätt skulle jag presonligen vilja säga. Som med all träning gäller det att variera sig för att nå framgång. Kär du exact samma träning så lär du dig till den nivån och inget annat. Man kan lura kroppen genom att variera även intervallträ
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:12Ibland undrar jag om folk är rädda för att bli trötta? Jag springer alla mina intervaller så fort jag kan på respektive distans och beroende på antal intervaller. Det viktiga tycker jag är att springa alla i samma tempo men så fort det går. Efter några fö
Ibland undrar jag om folk är rädda för att bli trötta? Jag springer alla mina intervaller så fort jag kan på respektive distans och beroende på antal intervaller. Det viktiga tycker jag är att springa alla i samma tempo men så fort det går. Efter några fö
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:15Det har väl hänt några ggr att jag antingen skippat den sista intervallen, eller fått vila längre än jag "ska" - så jag är egentligen inte rädd att bli trött. Däremot så inbillar jag mig att det finns ngn slags optimering i att göra t ex alla åtta i ung s
Det har väl hänt några ggr att jag antingen skippat den sista intervallen, eller fått vila längre än jag "ska" - så jag är egentligen inte rädd att bli trött. Däremot så inbillar jag mig att det finns ngn slags optimering i att göra t ex alla åtta i ung s
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:27Jo det gör det! men jag skulle hävda att det är beroende på "dagsform" och en hel del andra parameterar som sömn kost osv.
Ex: jag brukar alltid köra 10x200m med 200m joggvila inför tävligar som sista förberedelsepass. varje gång brukar alla intervallerna
Jo det gör det! men jag skulle hävda att det är beroende på "dagsform" och en hel del andra parameterar som sömn kost osv.
Ex: jag brukar alltid köra 10x200m med 200m joggvila inför tävligar som sista förberedelsepass. varje gång brukar alla intervallerna