Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTid till träning?
You need to log in to create posts and topics.

Ett annat tips är att se över sin ekonomi och se om det är tänkbart att gå ner i arbetstid. Ja, faktiskt! Behöver inte gå ner så mycket i tid för att det ska kännas positivt.

Sen kan det ju vara så att man är extra trött när man just börjat på ett nytt jobb. Så har det iaf varit för mig de senaste veckorna. Nästa steg är att försöka få in några rutiner för träningen. För mig blir jag lätt lat och stannar hemma om jag äter midd

Spring/cykla/åk rullskidor/inlines till/från jobbet.

Vissa dagar jag känt mig helt urblåst efter jobbet och gett mig ut och sprungit så fort jag kommit hem har tröttheten helt försvunnit.
Så, mitt tips är att planera för att springa så fort du kommer hem - en banan el dyl innan för att få en sockerkick och

Bra tips! Ja, det är nog lite så för mig också. Kommer hem hungrig, äter direkt blir trött samt att jag inte vill springa direkt för då får jag håll. Ska ta något mellanmål direkt efter jobbet och planera då jag ska jobba

Hmm, att springa till jobbet? Ja

Att gå ned i tid finns det inte tal om. Är timanställd och har har ryckit ut som extraresurs nu. Blivit heltid 3 veckor och vet att det blir minst 2 till. Älskar mitt jobb men vill verkligen få in träning också, för att må bra 😀

Som så många andra redan skrivit så gäller det att skaffa sig rutiner som gör att man hittar tider till träning och säkerställer att man har ork till träning.

Sommartid cyklar jag till och från jobbet. Några ggr i veckan tränar jag på lunchen. Som regel

1,5mil - perfekt cykelavstånd.

Sommarn - cyklar jag alltid. Kommer inte röra min cykel förens till våren =) Alldeles för halt på vägarna för min smak

Robert, det är många människor som är trötta på vintern. Och om du dessutom har börjat jobba heltid "nyss" så är det inte undra på att du känner att du är helt slut på kvällen. Få in en rutin, ta en promenad var annan kväll så att du får in vanan att byta