Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTid till träning?
You need to log in to create posts and topics.

- Robert, om du kommer hem klockan 17.00 och när går du lägger dig, 22.00-23.00?
Du borde hinna med 2-3 timmars pass varje vardag och långpass på lördag och söndag. Ät något "rejält" på eftermiddagen och träna direkt när du kommer hem.

Dra ned på tv-titt

Om du inte vill springa direkt på maten är ett alternativ att skaffa en pannlampa och ta ett kvällspass. Otroligt skönt bara man kommer in i det och kommit över den initiala tröskeln som några redan har skrivit.

Lägger mig runt 21:30. Får prova mig fram vad som funkar bäst. Får ta och äta något på jobbet och ge mig ut direkt när jag kommer hem "så jag får det gjort" Annars blir det kanske morgonträning till jobbet eller någon styrketräning bara för att få göra nå

Robert: Precis. Det gäller att ta sig i kragen samt kanske använda en del fantasi för att hitta möjligheterna till träning. Det du upplever nu är de flestas verklighet vid heltidsarbete. Det tar rätt mycket tid och är nog lite jobbigare för dig nu i börja

Mitt personliga tips: sätt dig INTE i soffan, gör en stor båge runt den, sälj den, vadsomhelst. Sitter jag i soffan kommer jag inte upp på ett tag 😉

Själv lade jag av med allt motionerande vid 20 års åldern och återupptog det inte förrän tio år senare när jag fick mera tid. Den varianten finns också.

För att spinna vidare på Annas anti-soffa-tips: Gå/åk inte ens hem! Kan du duscha på jobbet så är det perfekt att ta en banan eller nåt och sen ge sig ut och träna direkt från jobbet sen duscha sen gå/åk hem!

Så gör jag för jag vet att kommer jag hem är

Hoppas att jag inte trampar på några ömma tår men det verkar som att du har väldigt mycket ursäkter för att inte träna och dålig självdisciplin

Du arbetar normala tider, sover normalt och det verkar inte som att du har några barn att ta hand om. Då först

Jag stiger upp vid 4:15 och åker till gymmet så att jag är där kl. 5:00
Jag har barn som ska hämtas i skolan på eftermiddagen och jobbar heltid så jag måste vara på jobbet kl. 7 på morgonen. Detta funkar bra för mig. Tränar mkt hellre på morgonen än på kv

Kommer man hem vid 17 har man ju hur mycket tid som helst till träning? Det handlar ju endast om att ha lite disciplin och inte gotta ner sig i soffan för mycket.