Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejvättern
You need to log in to create posts and topics.

Pia,

Jag fortsätter i Tjejklassikern eftersom vi inte pratar cykling längre 🙂

Lurar ja.....
Jag min dumma nöt ringde kansliet o frågade om det var okej med musik i öronen och fick till svar att det förstod jag väl att det inte var tillåtet eftetersom det betyder fara och att det inte spelade någon roll om man inte hade så högt elle

fast en saftig kommentar från en medcyklist hade inte varit lika skonsamt misstänka jag .... Big NO NO att åka med hörluror/musik i klungan/motionslopp

Men det är ju halva nöjet med musiken! På träning åker jag alltid till musik och fick lite panik när jag förstod att det bara var att lämna mp3:n i bilen men efteråt är jag faktiskt glad att det blev så. Tiden gick så fort iallalfall, man träffade folk at

Jag fattar inte varför man inte kan få cykla med lurar i öronen. Jag cyklade som jag kör bil: vänder mig bakåt innan jag kör ut för omkörning och ser ju framåt hela tiden utom då jag vänder mig om. Och jag har ju inte heller perfekt hörsel så jag skulle ä

Finns det verkligen ngn officiell regel som säger att du inte får lyssna på musik i hörlurar?

Stina: Jag vet inte hur mycket du cyklat, men hoppar du över hål och har inga undanmanövrar?

Det är för mycket folk som kör både hit o dit utan att reflektera över att det finns 17000 till på vägen.

Det ropas nog en hel del av de som kör i 45-55 km/h nä

Jag tycker det är olämpligt att cykla med musik vid dessa tillfällen! Just av den anledningen som beskrivs, man måste vara allert och ha full koncentration på det man gör dvs cyklar i trafiken med massor av andra cyklister!!

Träna själv.. okejdå (fast j

Jag anser personligen att musik/radiospelande lurar och cykling är en riktigt ansvarslös kombination. Om man har det till träning är en annan femma, om man nu tycker sig själv ha så bra omdöme. Med andra cyklister och motionslopp är det något som ska håll

Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag hade väl tur eller något som inte behövde passera några hål eller vingla för något annat. Och det var aldrig trångt där jag cyklade. T ex inför målgången cyklade jag genom hela stan ensam och trodde att jag cyklat fe