Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 17:32Jag ska nog inte va med. Brukar köra 10 min rodd som uppvärmning och då kommer jag 2200 m ungefär. Jag verkar inte ha en suck i det här gänget.
Jag ska nog inte va med. Brukar köra 10 min rodd som uppvärmning och då kommer jag 2200 m ungefär. Jag verkar inte ha en suck i det här gänget.
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 18:14Skulle köra en sprint i dag men kände att motivationen tröt redan efter 6-7 min rodd. Det är cykeln som skrämmer mig. Blev 3 x 12 min ist och sammanfattat blev det ett riktigt bra pass.
Rodd 2214 min
Cykel 6.8 km
Löpning 2510 mAnledningen att jag skri
Skulle köra en sprint i dag men kände att motivationen tröt redan efter 6-7 min rodd. Det är cykeln som skrämmer mig. Blev 3 x 12 min ist och sammanfattat blev det ett riktigt bra pass.
Rodd 2214 min
Cykel 6.8 km
Löpning 2510 m
Anledningen att jag skri
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:11Mia, du ska ju absolut inte jämföra dig med killar.
Och detta är mest skoj (med lite allvar).. så inget man ska dö över. 🙂
Mia, du ska ju absolut inte jämföra dig med killar.
Och detta är mest skoj (med lite allvar).. så inget man ska dö över. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:37Ok.
Om jag nu skulle vilja testa i alla fall, hur ska jag göra upplägget då?Roddmaskin har vi en concept 2 på gymmet så den funkar ju bra.
10 min där och då läsa av hur många meter.Löpband finns det massor av också, lutning? är det 1% eller 2% som gäl
Ok.
Om jag nu skulle vilja testa i alla fall, hur ska jag göra upplägget då?
Roddmaskin har vi en concept 2 på gymmet så den funkar ju bra.
10 min där och då läsa av hur många meter.
Löpband finns det massor av också, lutning? är det 1% eller 2% som gäl
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:37Men Mia!!!!
Nu kör ju inte jag roddmaskin pga det gör lite ont i min höft och jag vägrar sitta på såna där hemska motionscyklar vi har på mitt gym med sadlar bredare än hela mitt breeeeeda arsle för jag vill ha en cykel som åtminstone liknar min egen li
Men Mia!!!!
Nu kör ju inte jag roddmaskin pga det gör lite ont i min höft och jag vägrar sitta på såna där hemska motionscyklar vi har på mitt gym med sadlar bredare än hela mitt breeeeeda arsle för jag vill ha en cykel som åtminstone liknar min egen li
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:39Ok, Anne Mari. Då blir det tävling då om vem som har roligast. 😀
Vi har också sånna där fula cyklar med breeeeeeed sadel. (#)
Ok, Anne Mari. Då blir det tävling då om vem som har roligast. 😀
Vi har också sånna där fula cyklar med breeeeeeed sadel. (#)
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:49På tal om jämförelser kan det väl vara på sin plats att inflika att man i första hand måste jämföra med sig själv på en sån här grej - åtminstone om man vill vara seriös. Roddmaskinerna från C2 kanske är jämförbara men löpbanden på våra gym är endast unda
På tal om jämförelser kan det väl vara på sin plats att inflika att man i första hand måste jämföra med sig själv på en sån här grej - åtminstone om man vill vara seriös. Roddmaskinerna från C2 kanske är jämförbara men löpbanden på våra gym är endast unda
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:52Den breda sadeln och avsaknad av möjlighet att sätta fast fötterna gör ju att rundtrampet blir lidande. Jag tycker det känns som sadeln är i vägen när jag trampar ned och jag sitter och vippar på nåt mysko vis. De sadlar vi har är heller inte möjliga att
Den breda sadeln och avsaknad av möjlighet att sätta fast fötterna gör ju att rundtrampet blir lidande. Jag tycker det känns som sadeln är i vägen när jag trampar ned och jag sitter och vippar på nåt mysko vis. De sadlar vi har är heller inte möjliga att
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 20:56En variant är att *inte* jämföra den. Kör på puls - försök hålla samma puls som första gången på spinningcykeln och jämför distansen på handcykel och löpband, kanske?
En variant är att *inte* jämföra den. Kör på puls - försök hålla samma puls som första gången på spinningcykeln och jämför distansen på handcykel och löpband, kanske?
Quote from Funbeat user on 13 October 2009, 21:12Då kör jag helt enkelt på samma löpband och samma cykel varje gång så får jag se om jag förbättrar mig nåt från månad till månad.
För vi kör väl 1 gång i månaden va?
Då kör jag helt enkelt på samma löpband och samma cykel varje gång så får jag se om jag förbättrar mig nåt från månad till månad.
För vi kör väl 1 gång i månaden va?