Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jimmy Bl jag kan inte säga att 4 är bäst för mig men har fokuserat rätt mkt på tekniken och inga korta intensiva pass. Jag ville nog mest väcka uppmärksamhet på val av motstånd då jag ser på friskis där jag tränar ibland, att oavsett kön ålder styrka så k

Jag har väl redan provat mig fram såklart!

Jag kör på 7, funkar bäst för mig (men jag är väl lite svag)

Jag gjorde 2,35km på 10 min förra veckan utan att riktigt maxa i alla fall. Jag brukar oftast inte köra så kort som 10 min. Man kanske ska se om man kan maxa och se hur närma 3km (för jag tror inte jag når det) jag kan komma. Test imorn kanske.

Jag kör alltid på level 10 på roddmaskinen (en concept 2). Visst är det tungt, men det bränner ju bra då. 😉 Jag kör långa tag och tänker mig att jag sitter i en roddbåt. Försöker alltså använda hela överkroppen och rotera axlarna lite.

Maxade nog igår p

Jag kollade lite på concept 2s hemsida. Jag ror precis som på filmen. 🙂
Såg att den vi har på gymmet är en model C, en gammal rackare som slutade tillverkas 2003.

Nu har jag kört efter 10-30-20 principen. Det är väl inga fantastiska resultat men det är en början. Träning ger färdighet.

Rodd 2,643
Cykel 17,48
Löpning 4,11

Har lite svårt för att springa på löpband, tror jag ska utnyttja mina 2 min till att

Jocke: Efter ett långt nattligt överläggande med tävlingsledningen så har de kommit fram till att det självklart fungerar att springa ute, med förutsättningen att det går att få ett nårlunda korrekt och jämförbart resultat kontra löopbandet och att det gå

Tackar ödmjukast tävlingsledningen 😉
Blir mer och mer nyfiken på ditt första resultat Jimmy, ska bli skönt att ha nåt att gå på.

haha, va kul.

GAME ON!

Jag förbereder mig för min första Järnman i Kalmar, nånsin, så det här var en grymt bra sporre.
(t+) Jimmy för idéen.

Kör på med min träning den här veckan och kör min ... sprint, nä olympisk..eller sprint... uff... jag vet int