Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 11:34jag tror det... men någon borde ta sig tid att ta reda på det, vi måste förstå varandra.
jag tror det... men någon borde ta sig tid att ta reda på det, vi måste förstå varandra.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:08David (fp):
"Ett tips kan vara att ta delgrenarnas språkbruk och inte hitta på en egen"
Absolut! Dela med dig av dina kunskaper om cykelsporten! Kallar ni också veteraner för veteraner?Stefan:
"Men i dagligt tal ser jag inget fel i ordet diskhjul - disk
David (fp):
"Ett tips kan vara att ta delgrenarnas språkbruk och inte hitta på en egen"
Absolut! Dela med dig av dina kunskaper om cykelsporten! Kallar ni också veteraner för veteraner?
Stefan:
"Men i dagligt tal ser jag inget fel i ordet diskhjul - disk
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:21Det märks att du gillar ord... 😉
Fotboll uppfanns inte i Sverige, alltså måste den någon gång varit liten och på väg att växa.
Eller vad menar du skulle skilja fotbollen (eller de andra exemplen jag gav) från Triathlon?
Det märks att du gillar ord... 😉
Fotboll uppfanns inte i Sverige, alltså måste den någon gång varit liten och på väg att växa.
Eller vad menar du skulle skilja fotbollen (eller de andra exemplen jag gav) från Triathlon?
Quote from Elias Engqvist on 19 October 2012, 12:28Bullshit heter det på svenska! Du glömde att förklara ?????? popularitet!
Bullshit heter det på svenska! Du glömde att förklara ?????? popularitet!
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:31"Däremot saknas det ett vedertaget svenskt begrepp för yada, yada."
Vad skrev TV4 för översättning under Seinfield avsnitt 153 "The Yada Yada"
"Däremot saknas det ett vedertaget svenskt begrepp för yada, yada."
Vad skrev TV4 för översättning under Seinfield avsnitt 153 "The Yada Yada"
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:31Jonas:
Att jag inte var född och kunde protestera när man beslutade att använda den engelska termen offside rakt av.Christer:
Ja, rent språkligt är väl inte hockey någon förebild förstås.
Jag får väl erkänna att jag överdrev betydelsen av ett juste språ
Jonas:
Att jag inte var född och kunde protestera när man beslutade att använda den engelska termen offside rakt av.
Christer:
Ja, rent språkligt är väl inte hockey någon förebild förstås.
Jag får väl erkänna att jag överdrev betydelsen av ett juste språ
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:35Förr kallades det Old Boys H 35 och H 43. Sedan blev det Veteranklasser H 30 D30 osv.
Förr kallades det Old Boys H 35 och H 43. Sedan blev det Veteranklasser H 30 D30 osv.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:36David:
Tack! Bevis, således, för att det går att i efterhand bättra sig och ansluta sig till praxis.
David:
Tack! Bevis, således, för att det går att i efterhand bättra sig och ansluta sig till praxis.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:39"Age groups" är väl helt enkelt vad vi kallar "motionsklass"?
"Age groups" är väl helt enkelt vad vi kallar "motionsklass"?
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 12:47Det var nog delvis en utveckling av att några damer ville tävla efter att deras elitkarriärer var avslutade. Då blev det någon form av revision på klasser o namn.
Det var nog delvis en utveckling av att några damer ville tävla efter att deras elitkarriärer var avslutade. Då blev det någon form av revision på klasser o namn.