Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 21:09Ett bra sätt att öka träningstiden utan att slita för hårt på benen är att köra dubbelpass. Tex 90 min löpning sen 90 min cykel eller rullskidor direkt på. Bara byta skor. Hjärtat får jobba och kroppen vänjer sig vid längre träningstid. Allt eftersom kan
Ett bra sätt att öka träningstiden utan att slita för hårt på benen är att köra dubbelpass. Tex 90 min löpning sen 90 min cykel eller rullskidor direkt på. Bara byta skor. Hjärtat får jobba och kroppen vänjer sig vid längre träningstid. Allt eftersom kan
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 22:18Tja
Jag brände i väg på ett 20mila långpass under semestern.
Förstörde väl de flestas åsikt på långpass på det sättet 🙂Vill med det säga att alla är olika och alla måste göra det utifrån sina villkor.
Klart man som nybörjare vill fråga, fortsätt med d
Tja
Jag brände i väg på ett 20mila långpass under semestern.
Förstörde väl de flestas åsikt på långpass på det sättet 🙂
Vill med det säga att alla är olika och alla måste göra det utifrån sina villkor.
Klart man som nybörjare vill fråga, fortsätt med d
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 16:24Leif Andersson, ja vore ju ganska konstigt om ett lopp på 9 mil inte innehöll ett par längre backpartier, så djävulskt brant tycker jag inte backen är första 4, har både skidat och sprungit. Lundbergsbackarna inte ngt speciellt jämfört andra rejäla stigni
Leif Andersson, ja vore ju ganska konstigt om ett lopp på 9 mil inte innehöll ett par längre backpartier, så djävulskt brant tycker jag inte backen är första 4, har både skidat och sprungit. Lundbergsbackarna inte ngt speciellt jämfört andra rejäla stigni
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 16:28Håller med att det totala antalet höjdmetrar långtifrån kan jämföras med tuffa bergsultrors.
Fast det är ju inte bara höjdmetrar som gör en bana tuff. Första halvan har periodvis ett underlag som kan suga ur kraften och speciellt om det regnat innan.
Håller med att det totala antalet höjdmetrar långtifrån kan jämföras med tuffa bergsultrors.
Fast det är ju inte bara höjdmetrar som gör en bana tuff. Första halvan har periodvis ett underlag som kan suga ur kraften och speciellt om det regnat innan.
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 21:00Jag tycker nog att ultravasan är ganska represtativ av Sveriges natur. Jag personligen tycker om och inspireras av sjöar, myrar och skog men berglopp på kontinenten har väl också sin charm.
Jag tycker inte att det var någon lätt bana. Jag var tvungen at
Jag tycker nog att ultravasan är ganska represtativ av Sveriges natur. Jag personligen tycker om och inspireras av sjöar, myrar och skog men berglopp på kontinenten har väl också sin charm.
Jag tycker inte att det var någon lätt bana. Jag var tvungen at
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:35Tror ingen nämnt det men långa pass (inte för hög fart) två dagar efter varandra används av en del. Sen varierar träningsmängden enormt mellan olika personer. Inför TEC i år sprang jag 30 min - 270 min i veckan under 2013. Med pendelcykling och annat blev
Tror ingen nämnt det men långa pass (inte för hög fart) två dagar efter varandra används av en del. Sen varierar träningsmängden enormt mellan olika personer. Inför TEC i år sprang jag 30 min - 270 min i veckan under 2013. Med pendelcykling och annat blev
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 23:0390 km e ju sjuuuukt långt för de flesta att kuta. Tror många inte kan föreställa sig skillnaden på att kuta å att skida 90 km. Men vi som e nördiga nog att va här och läsa och skriva vet ju så klart den skillnaden 🙂 Så jag utgår från att många av oss ha
90 km e ju sjuuuukt långt för de flesta att kuta. Tror många inte kan föreställa sig skillnaden på att kuta å att skida 90 km. Men vi som e nördiga nog att va här och läsa och skriva vet ju så klart den skillnaden 🙂 Så jag utgår från att många av oss ha
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 00:37Säg inte att värme inte kan drabbar UltraVasan. Den ena av de två gånger jag sprungit loppet var det 30° (2006). Stafettlöparna drack upp all sportdryck på de flesta kontrollerna vilket inte var bra för oss ultralöpare. I stort hela andra halvan fick jag
Säg inte att värme inte kan drabbar UltraVasan. Den ena av de två gånger jag sprungit loppet var det 30° (2006). Stafettlöparna drack upp all sportdryck på de flesta kontrollerna vilket inte var bra för oss ultralöpare. I stort hela andra halvan fick jag
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 08:24Fast från Smågan till målet på 50 min är tametusan rätt bra sprunget 😉
Fast från Smågan till målet på 50 min är tametusan rätt bra sprunget 😉
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 10:06Nja. Jag tog in knappt 50 minuter. Det betyder inte att jag själv sprang på 50 minuter. Det blev 1h28 för mig eftersom jag inte vågade ta mig fram fortare pga energi- och natriumbrist. Segraren hade 2h17 på de 8.9 km från Eldris till mål.
Vid 2010 års l
Nja. Jag tog in knappt 50 minuter. Det betyder inte att jag själv sprang på 50 minuter. Det blev 1h28 för mig eftersom jag inte vågade ta mig fram fortare pga energi- och natriumbrist. Segraren hade 2h17 på de 8.9 km från Eldris till mål.
Vid 2010 års l