Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 16:20Oskar.
Intressant om att sprinters behöver träna länge och långsamt för att inte träna ner sig.
Oskar.
Intressant om att sprinters behöver träna länge och långsamt för att inte träna ner sig.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 16:28Det gjorde Bernt redan på sjuttiotalet.
Det gjorde Bernt redan på sjuttiotalet.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 16:35Jag undrar om det är pulsnivån som sliter mer än den ger i "svarta hålet", eller om det den hastigheten som pulsen motsvarar (på lättlöpt underlag)? Springer man då obanat, så kan man ju hålla en högre puls vid samma fart.
Jag undrar om det är pulsnivån som sliter mer än den ger i "svarta hålet", eller om det den hastigheten som pulsen motsvarar (på lättlöpt underlag)? Springer man då obanat, så kan man ju hålla en högre puls vid samma fart.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 17:10Sylvia, det var inte dig jag syftade på när jag undrade om dom har fel - det var alla som beräknar pulsvärden på procent av maxpuls. Med att peka på laktatvärden ville jag bara peta in ytterligare en faktor som gör att schablonberäkning av pulszoner är än
Sylvia, det var inte dig jag syftade på när jag undrade om dom har fel - det var alla som beräknar pulsvärden på procent av maxpuls. Med att peka på laktatvärden ville jag bara peta in ytterligare en faktor som gör att schablonberäkning av pulszoner är än
Quote from Catharina Brattlin on 16 October 2011, 17:32Jo, jag vet att både Du och jag mycket går efter springkänslan för dagen. 🙂
OK, då missuppfattade jag Din fråga om testcentran har fel. Jag uppfattade det som att Du tyckte att laktattröskel är viktigare att veta än maxpuls, vilket jag själv inte håll
Jo, jag vet att både Du och jag mycket går efter springkänslan för dagen. 🙂
OK, då missuppfattade jag Din fråga om testcentran har fel. Jag uppfattade det som att Du tyckte att laktattröskel är viktigare att veta än maxpuls, vilket jag själv inte håll
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 17:37@Fp David: Brinks berömda genomklappning gjordes innan han blev skidskytt. Idén om snabba långpass kommer från Wolfgang Pischler. Resultat, 2 segrar i Vasaloppet.
@Fp David: Brinks berömda genomklappning gjordes innan han blev skidskytt. Idén om snabba långpass kommer från Wolfgang Pischler. Resultat, 2 segrar i Vasaloppet.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 17:43Skidskyttar har väl inte så lång tävlingstid och den innehåller lite andra moment också där adrenalin o laktat är ganska negativt.
Skidskyttar har väl inte så lång tävlingstid och den innehåller lite andra moment också där adrenalin o laktat är ganska negativt.
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 17:51Jag springer i princip helt efter känsla och har ytterst, ytterst sällan mitt pulsband på. Oftast vid intervaller eftersom det i efterhand kan vara kul att se om min upplevda känsla av ansträngning stämmer överens med pulsen. Inte alltid att det är så. 😀
Jag springer i princip helt efter känsla och har ytterst, ytterst sällan mitt pulsband på. Oftast vid intervaller eftersom det i efterhand kan vara kul att se om min upplevda känsla av ansträngning stämmer överens med pulsen. Inte alltid att det är så. 😀
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 19:37http://www.youtube.com/watch?v=E0Aj37ml8QI
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 21:21Brink vann inte Vasaloppet som skidskytt. Inte heller är Vasaloppet ett lopp som är över i en handvändning.
Brink vann inte Vasaloppet som skidskytt. Inte heller är Vasaloppet ett lopp som är över i en handvändning.