Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 21:48Men i ett lappkast?
Men i ett lappkast?
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 09:14Jag följer oftast modellen att ett visst tempo tränar ett visst specifikt system, (Jack Daniels olika tempon). Långsamma långpass, snabba intervaller o.s.v. Men inget är skrivet i sten och vissa dagar kanske man snubblar omkring däremellan. Det som känns
Jag följer oftast modellen att ett visst tempo tränar ett visst specifikt system, (Jack Daniels olika tempon). Långsamma långpass, snabba intervaller o.s.v. Men inget är skrivet i sten och vissa dagar kanske man snubblar omkring däremellan. Det som känns
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 09:50Krockar inte denna teori helt och hållet med Maffetone? Själv hamnar jag mitt i detta spann och misstänker att jag inte är ensam. Nu är jag varken för eller emot Maffetone utan kör det mer på test samtidigt som jag försöker läka ut en skada.
Krockar inte denna teori helt och hållet med Maffetone? Själv hamnar jag mitt i detta spann och misstänker att jag inte är ensam. Nu är jag varken för eller emot Maffetone utan kör det mer på test samtidigt som jag försöker läka ut en skada.
Quote from Funbeat user on 17 October 2011, 10:02Jag kör nog i stort sett bara i "det svarta hålet" eller i mellanmjölkstempo.
Jag är för lat för något annat troligtvis.
Jag kör nog i stort sett bara i "det svarta hålet" eller i mellanmjölkstempo.
Jag är för lat för något annat troligtvis.
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 00:27Jag försöker undvika "det svarta hålet", ändå visar pulsdatat på mycket tid i denna zon:
16% av total träningstid -> 75-80% av HRMax
8% av total träningstid -> 80-85% av HRMaxMen det betyder inte att jag aktivt försöker springa så mycket i den zonen. P
Jag försöker undvika "det svarta hålet", ändå visar pulsdatat på mycket tid i denna zon:
16% av total träningstid -> 75-80% av HRMax
8% av total träningstid -> 80-85% av HRMax
Men det betyder inte att jag aktivt försöker springa så mycket i den zonen. P
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 13:26I början av sommaren höll jag mig mycket på ömse sidor av det svarta hålet tror jag, men senare tycker jag alla mina lättpass och långpass hamnat där.
Typisk träningspuls 82% av gissad maxpuls.
(Gissad enligt snittpuls på millopp delad med 0,9).
Jag har
I början av sommaren höll jag mig mycket på ömse sidor av det svarta hålet tror jag, men senare tycker jag alla mina lättpass och långpass hamnat där.
Typisk träningspuls 82% av gissad maxpuls.
(Gissad enligt snittpuls på millopp delad med 0,9).
Jag har
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 14:54@lingeling:
Om 75-85% är mellanmjölk/svart hål och det man ska undvika enligt Forster så menar jag att antingen han eller Maffetone har fel då båda talar om ung. samma pulsområde. Om vi tar den generella uträkningen av maxpuls dvs 220-ålder så får vi ex
@lingeling:
Om 75-85% är mellanmjölk/svart hål och det man ska undvika enligt Forster så menar jag att antingen han eller Maffetone har fel då båda talar om ung. samma pulsområde. Om vi tar den generella uträkningen av maxpuls dvs 220-ålder så får vi ex
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 15:21Varför tar du någon teoretisk formel?
Varför tar du någon teoretisk formel?
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 16:16Måste någon av dem ha fel? De kanske strävar efter att träna upp olika saker?
Måste någon av dem ha fel? De kanske strävar efter att träna upp olika saker?
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 16:18@Fp. David ¤®: Spelar det nån roll? Vad jag vill säga är att, och jag skiter i vem av dom som har fel/rätt (förmodligen båda), det verkar som att Maffetones uträkning av pulszon borde krocka med det "svarta hålet" för rätt många. Det gör det för mig och d
@Fp. David ¤®: Spelar det nån roll? Vad jag vill säga är att, och jag skiter i vem av dom som har fel/rätt (förmodligen båda), det verkar som att Maffetones uträkning av pulszon borde krocka med det "svarta hålet" för rätt många. Det gör det för mig och d