Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Låter som att jag ska försöka göra samma som i Skövde på 6-timmars, dvs gå i samma (om än lägre) tempo för att ta mig runt. Nya skor kom idag så de ska springas in och hjärnan laddas med maximal envishet så får vi se hur långt det räcker. Dina erfarenhete

Rune Larsson har sagt att det optimala 100 km loppet ska delas i tre delar.

Om man springer i ett jämnt optimalt tempo ska den första tredjedelen kännas nästan obekvämt långsamt. Under nästa tredjedel ska tempot kännas precis lagom. Under den sista tred

Bra artikel angående löphastigheten. Var säkert därför jag tappade mkt tempo sista delen på LU50. Drog på för mkt i början, första halvan och tappade sedan på resterande halvan.

Patrick, Låter som Rune Larsson-taktiken kan vara användbar för mig med! bra tips!

Jag tror också att mitt tempo kommer att bli sämre runt/efter 70-80 km.

Jag bor på vandrarhemmet på St Persgatan. Ska göra mitt bästa för att franskmannen kommer till start 🙂

Fler som bor där? Jag bokade idag. Pastaparty? 🙂

Patrick: upplägget låter rimligt, och stämmer med mina erfarenheter. Dock med ändring av "obekvämt långsamt" till "c. 90% av maxfart". Samt att det främst gäller varvbanor (3 varv eller mer).

Jepp Bernt - pastaparty är tradition. Fast vi kallar det "förfest" 🙂

Härligt Lena - kände på mig att det här var rätt (H:)

Tack för alla tips. Första gången jag springer ultra på bana. (t+)

"Rune Larsson-taktiken" kommer från en klasisk taktik i USA för maratonlöpning.

Där pratar man om 10 miles + 10 miles + 10 km för de tre faserna. Den första skall kännas som en söndagspromenad. Den andra ska man börja känna att det tar emot lite, men ba

Efter en del påtryckningar och funderande från tävlingsledningen har maxtiden för Uppsala Monster Tur förlängts med 1 hel timma och är totalt 15 timmar! Behöver man utnyttja hela tiden innebär det en km-tid på i snitt 15*60/100=9 min/km på 100km. Sista ti