Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Och glöm aldrig att funktionärerna älskar dig! (H:)

Sebastian: rätt tänkt, men för det ändamålet kan det ändå vara fördelaktigt att, när så är lämpligt, ta eller ge draghjälp.

Patrick:...eller långsammare... Det sociala är viktigt, men i sammanhanget underordnat. Eller? Rätta mig gärna.

Marcus: i mat- oc

Det är spännande att se diskussionerna om loppet här! (H:)
Jag skulle vilja be er löpare om hjälp. Vi har en fransman som kommer att springa Uppsala Monster Tour (Claude Buisson. Mycket välmeriterad!) (eller le Tour du Monstre Uppsala som det numera heter

Låter ju helt perfekt angående vätske- matkontrollen. Jag är en storätare när det gäller hamburgare o pizza så det var lite sånt jag tänkte på. Jag lär nog utan problem kunna trycka i mig 8-10 st 10 kr hamburgare t ex 🙂

Sigvard: Allt är naturligtvis upp till var och en, men för mig är mitt eget lopp viktigare än nån annans, för att vara krass. OM nån har det jobbigt så hjälper jag gärna till, men jag offrar inte mitt eget lopp för att bära nån annan i mål, bortsett om nå

Jag tar aldrig med egen mat och förlitar mig på det som arrangörerna ställer upp med. Staffan & Co kommer säkert att bjuda på ett bra utbud.

Jag har lärt mig den hårda vägen att det är bäst att göra sitt eget lopp i sitt eget tempo. Man ska varken anpass

Jag kan ju faktiskt ha nytta av att anpassa farten efter någon annan.
Efter 12 H i Trollhättan 24 H fick ledaren stor nytta av att 12H löparna satte igång. Han fick upp farten vilket säkert bidrog till att han nådde 21 mil eller var det nu var.

På samma

Sebastian: det finns många exempel på löpare som - planerat eller, kanske mera sällsynt, improviserat - genomgående springer i tandem till inbördes hjälp. Även när det inte är fråga om lagtävling (2-personslag som det fanns en klass för i Fjällmaran).

R

Alla har olika sätt att lägga upp sina lopp och även en förutbestämd strategi som ändras under loppet kan visa sig mer framgångsrik.
Under förra årets lopp så fick jag lite mer energi runt 80 km och passerade min vän Peter Lembke, som då fick "eld i bake

Det har forskats en hel del på det här med vikten av att hålla jämn fart under långdistanslopp. Allt pekar på att förmågan att gå ut i rätt tempo och hålla det så stabilt som möjligt under hela loppet är avgörande för ett bra resultat. Här är en undersökn