Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 12:21Till större delen grusväg eller grusad parkväg. Några hundra meter asfalt (vägkant och trottoar). Bortsett från en "tröskel" till sistnämnda (från ett kort gräsfält, som ev. kan bli lerigt) med c. 1.5 m. höjdskillnad är det i princip flackt.
Viss trafi
Till större delen grusväg eller grusad parkväg. Några hundra meter asfalt (vägkant och trottoar). Bortsett från en "tröskel" till sistnämnda (från ett kort gräsfält, som ev. kan bli lerigt) med c. 1.5 m. höjdskillnad är det i princip flackt.
Viss trafi
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 12:41Hallå...den lilla höjdskillnaden växer hela tiden. Sista timmen är det säkert 10 meters höjdskillnad. Så minns jag det från år 2007. Min lilla tävlingrapport finns på bloggen, http://lummi.blogg.se/2007/september/
Hallå...den lilla höjdskillnaden växer hela tiden. Sista timmen är det säkert 10 meters höjdskillnad. Så minns jag det från år 2007. Min lilla tävlingrapport finns på bloggen, http://lummi.blogg.se/2007/september/
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 23:10Spolade halvmaran NU!
Är med på monsterturen (H:)
Spolade halvmaran NU!
Är med på monsterturen (H:)
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 00:13Helt rätt att fokusera 100% på UppMot100!
Helt rätt att fokusera 100% på UppMot100!
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 08:30Härligt Bernt, låter som en pra prioritering. Jag anmälde mig häromdagen också. 100K here I come! Ska bli spännande att försöka ta personbästa (54K som längst...).
Härligt Bernt, låter som en pra prioritering. Jag anmälde mig häromdagen också. 100K here I come! Ska bli spännande att försöka ta personbästa (54K som längst...).
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:13Innan min debut 2008 så var det längsta jag sprungit Hornstull - Järna, så det kommer gå utmärkt för dig Peter. Vi ses där!
Innan min debut 2008 så var det längsta jag sprungit Hornstull - Järna, så det kommer gå utmärkt för dig Peter. Vi ses där!
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:53Sebastian, du som har sprungit uppsalabanan förr. Har du några bra tips på bra taktik för att få bra tider? (eller klara maxtiden 🙂 )
Sebastian, du som har sprungit uppsalabanan förr. Har du några bra tips på bra taktik för att få bra tider? (eller klara maxtiden 🙂 )
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:44Alla är vi ju olika, så det som funkar för mig kanske inte alls funkar för dig.
De tips jag kan ge är:• Spring ditt EGET lopp, tänk inte på att hålla nån annans fart.
• Håll jämn fart och gärna negativ split, men det är olika för alla.
• Om du får/tar
Alla är vi ju olika, så det som funkar för mig kanske inte alls funkar för dig.
De tips jag kan ge är:
• Spring ditt EGET lopp, tänk inte på att hålla nån annans fart.
• Håll jämn fart och gärna negativ split, men det är olika för alla.
• Om du får/tar
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:30Jag sprang i Uppsala 2007 och var funktionär 2008. Jag håller med Sebastian.
Det viktigaste rådet är att hålla fast vid din egen tidplan. Spring absolut inte snabbare än du tänkt bara för att du fått sällskap med trevlig löpare. Det kommar att kosta rej
Jag sprang i Uppsala 2007 och var funktionär 2008. Jag håller med Sebastian.
Det viktigaste rådet är att hålla fast vid din egen tidplan. Spring absolut inte snabbare än du tänkt bara för att du fått sällskap med trevlig löpare. Det kommar att kosta rej
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:40Stort tack sebastian och Patrick för bra tips. Jag brukar vara lite seg vid stationerna. Där finns massor med tid att spara på. Hur gör ni med energi. Har ni med en egen liten kylväska/väska med mat vid kontrollen så man får det man vill ha eller "förlita
Stort tack sebastian och Patrick för bra tips. Jag brukar vara lite seg vid stationerna. Där finns massor med tid att spara på. Hur gör ni med energi. Har ni med en egen liten kylväska/väska med mat vid kontrollen så man får det man vill ha eller "förlita