Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man jobbar extra som tidningsbud ibland och då jobbar mellan 03:30 och 06:00. Räknas det? 😉

Hade tänkt lägga mig 22-23 igår kväll, men det blev ca 23:30, diverse bestyr, bl a tyckte jag köket såg för vidrigt ut för att jag skulle stå ut med att se det i ottan ...

Hade velat hinna ut före fem, så att jag hade marginal till mornruschen, nu blev

Förberedelser är A och O, Lingling. Tycker jag också. Jag häller tom upp kaffebönorna i bryggaren och fyller på med vatten kvällen innan. Bara för att...

🙂

Jag gör som tjejerna. Plockar fram allting kvällen före. Dessutom så preppar jag kaffebryggaren så att den går igång synkront med väckarklockan. Att höra kaffebryggaren puttra gör det lättare att gå upp!

grymt imponerad av Lingling!!
varför klarar jag mig inte på 4 timmars sömn :-(???

själv kom jag bara upp kl 6 för en promenad före frukost, men berömmer mig iallafall.

Missade gårdagens mornsimning pga jour. (Svårt att simma med mobilen) och verkar missa lördagens mornsimning eftersom vi får fint besök av son m ny flickvän. Dumt att vara borta halva dan då!
I söndags blev det lite mornspring iaf. Och nästa tisdag är all

"varför klarar jag mig inte på 4 timmars sömn ???"

Det gör inte jag heller, inte i längden, måste ta igen det idag eller ikväll.

Som pappa till en 2-åring, en snart 4-åring och en 6-åring så blir det träning på:
1. mornen innan alla andra vaknar
2. lunchen på jobbet, har draghjälp av kollega där!
3. efter att barnen somnat, vilket med våra durecellkaniner till barn har inneburit at

Inge - vi har barnen i exakt samma åldrar och jag förstår precis hur du menar. Jag saknar dock disciplin på kvällar, efter dagens slit går luften ur mig. Men mornpass när alla sover är helt underbart! Vare sig jobb eller ungar kan kräva nåt på den tiden.

Dagens dos avklarad (inte fullt så tidigt), imorn blir det vila eller yoga. Fast jag borde köra styrka också.
Ett+ hittils med mornar är att det varit klarare då, regnet kommer ungefär klockan fem i åtta när barnen ska till skolan/dagis.

Läste på lite ga