Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 09:46Mornlöpning i Naya, Japan innan frukost på Starbucks. Sprang drygt 5 km inne i centrala stan på rätt så folktomma trottoarer och parker.
Känndes som en bra start på dagen innan äffärsmöten med Japaner.
Under den senaste veckans affärsresa till Japan har d
Mornlöpning i Naya, Japan innan frukost på Starbucks. Sprang drygt 5 km inne i centrala stan på rätt så folktomma trottoarer och parker.
Känndes som en bra start på dagen innan äffärsmöten med Japaner.
Under den senaste veckans affärsresa till Japan har d
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 09:47En Snickers och ett par glas blåbärssoppa ger väl ändå sisådär 400 kcal, så det kan ju inte direkt sägas vara fastande mage.
En Snickers och ett par glas blåbärssoppa ger väl ändå sisådär 400 kcal, så det kan ju inte direkt sägas vara fastande mage.
Quote from Jonny Persson on 20 November 2009, 09:50Nä det är inte på fastande mage, det var det jag menade med att jag fuskade. Upp till ca 15 km kan jag springa rätt hårt på fastande mage men så ska jag springa längre än så i hårt tempo så behövs det lite energi för att inte bonka.
Nä det är inte på fastande mage, det var det jag menade med att jag fuskade. Upp till ca 15 km kan jag springa rätt hårt på fastande mage men så ska jag springa längre än så i hårt tempo så behövs det lite energi för att inte bonka.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 10:04Springa långt och sakta på tom eller nästan tom mage går väl an, men att försöka pressa och köra hårt, det gillar jag inte.
Stora problemet är dock den vanliga mornruschen, gäller att verkligen komma upp tidigt, vara tillbaka ca en timme innan maken ska t
Springa långt och sakta på tom eller nästan tom mage går väl an, men att försöka pressa och köra hårt, det gillar jag inte.
Stora problemet är dock den vanliga mornruschen, gäller att verkligen komma upp tidigt, vara tillbaka ca en timme innan maken ska t
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:23Jag tycker inte det är fusk med frukost först, sliter ju onödigt på kroppen utan frukost.
Själv körde jag 2 timmar vattengympa med start kl 8:15 (blev 10 min sen).
Frukost både före och efter passet.
Jag tycker inte det är fusk med frukost först, sliter ju onödigt på kroppen utan frukost.
Själv körde jag 2 timmar vattengympa med start kl 8:15 (blev 10 min sen).
Frukost både före och efter passet.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:33"sliter ju onödigt på kroppen utan frukost." vad exakt är det som sliter?
"sliter ju onödigt på kroppen utan frukost." vad exakt är det som sliter?
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2009, 17:42Lugna pass funkar bra utan frukost, tycker jag. Intervaller skulle jag nog inte ge mig på, däremot.
Dessutom inbillar jag mig att man tränar kroppen till att förbränna mer fett än glykogen när man tränar vid låg puls och med fastande mage?
Sliten har ja
Lugna pass funkar bra utan frukost, tycker jag. Intervaller skulle jag nog inte ge mig på, däremot.
Dessutom inbillar jag mig att man tränar kroppen till att förbränna mer fett än glykogen när man tränar vid låg puls och med fastande mage?
Sliten har ja
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:46Det är väl bara jag då som blir helt svimfärdig om jag inte äter först. 🙁
Men sliter var väl kanske fel uttryck, men ni kanske förstår vad jag menar.
Det är väl bara jag då som blir helt svimfärdig om jag inte äter först. 🙁
Men sliter var väl kanske fel uttryck, men ni kanske förstår vad jag menar.
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2009, 17:54Du känner Dig matt? Som om Du hade ett blodsocker längsvid fotknölarna?
Du känner Dig matt? Som om Du hade ett blodsocker längsvid fotknölarna?
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 18:14Ja, eller nere i underjorden eller nåt. Det funkar i alla fall inte för mig, jag kan inte ta i som jag vill och då kan jag ju lika gärna strunta i att träna.
Så frukost först, sen träning. 🙂
Ja, eller nere i underjorden eller nåt. Det funkar i alla fall inte för mig, jag kan inte ta i som jag vill och då kan jag ju lika gärna strunta i att träna.
Så frukost först, sen träning. 🙂