Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvåga pröva?
You need to log in to create posts and topics.

Ja duu, olika falla ödets lotter... Jaa du...

>Ja duu, olika falla ödets lotter... Jaa du...

BILD:http://meow.catsplz.com/cats/pictures/234/I-see-what-you-did-there.jpg

Ja, de e lite roligt: Aa du kom igen nu! osv. Men lite värre va det under några år när dom envisades att skriva Aadu Ojuste på mitt träningskort. Sen är det en kille på jobbet som kallar mej Aadu Jobbigaste. 🙂

Egentligen är det inte särskilt kul att skämta om namn - många har blivit retade som barn...
Det var eg. riktat till -Per- och Peter, "skämt" funkar oftast bättre om man inte skriver dom i pannan på folk! (Men det var ju kul att du förstod)

så för att dra tillbaka till min egna fråga
( lite rätt var det trots allt i alla svammel- blev glad när jag såg mycket skrivet, blev lite förvirrad när det blev .. "svammel" om annat, glad igen när jag såg att folk var medvetna om det och skrev lite mer

Att öka med 10% per vecka innebär inte att du ska öka med 10% av 10 km per vecka.

Det du springer vecka 1 ska du ta ca 10% av och lägga till nästa vecka. Sedan tar du det som du springer vecka 2 och tar 10% av och lägger på osv.

Liite känningar i knät - hoppa över ökningen och försök tänk på hur du springer istället - ta det lite lugnt i stället. Muskler och andning kan kännas bra men leder o ligament behöver lååång tid på sig att vänja sig vid att du börjat springa.

Tur man har cykel! Det går myyyycket fortare.

Jo DET kommer va en syn på Tjejmilen, David! (V)

Jack- det där gav mig tyvärr inte mycket..
alltså .. om jag e nybörjare och klarar 2km utan problem- kände inte knät på den längden- ska jag öka enbart med 200 meter? känns skit, blir inge roligt alls att springa då ju..
känner ingen entusiasm kvar när