Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@TCX-importörer:
Nu har jag piffat upp TCX-importen. Den var i ärlighetens namn lite styvmoderligt behandlad eftersom 99% är FIT-filer numera. Se bugg-listan för mer info.

@Michael

Verkar ha liknande problem som Mattias, t.ex. passet från idag:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=40864631

Cykelpass som gick in som Övriga aktiviteter, tiden gick även in fel. Och endast maxpuls kom över i värdesfälten.

@Patrik
Är det FIT eller TCX?
När laddade du upp filen? (före eller efter dagens uppgradering?)

Maila mig gärna originalfilen så tittar jag närmare på den.

@Michael

Nu har två trainerpass registrerade på en Garmin Edge 800 överförts från GC till FB med lyckat resultat. 🙂

Däremot var jag idag ute på ett löppass med min Garmin Forerunner 220 och där stämde det inte riktigt vid överföringen till FB.
Tiden då

@Lennart
Tidpunkten är en bugg som ska fixas. Det har med tidzoner att göra.
Höjdmetrar kan man få fram på två sätt. Det ena är att använda de beräknade värdena som klockan levererar. Det andra är att försöka beräkna utifrån höjd-data i tidsserierna.

Jag

@Michael,

Det är TCX, de kommer från TrainerRoad ursprungligen så jag laddar upp manuellt till Garmin Connect. Det är dock inga problem för Garmin att tolka all data, blir fel när det skickas vidare hit. TrainingPeaks löser det också galant.

Vill du ha

Skicka gärna båda filerna.

@Patrik
Filerna behövs inte. Jag fiskade fram din fil från databasen. Du måste ha importerat filen precis innan jag laddade upp min TCX-buggfix.

Nu har jag fixat passet, du bör se diagrammet om du öppnar det.

Kul att vi är igång! Tack för det!

Har också precis kört första passet efter att kopplat ihop kontona. Verkar ha funkat bra med datan, med samma knas med starttid som alla andra.

Fråga 1: Går det att få med kommentarer från GC till Funbeat? Jag hade öns

@Michael,

Nu fungerar graferna, men tiden är fortfarande en timme fel samt att Funbeat föreslår "Övriga aktiviteter" trots att det nu för tiden står "Biking" på aktiviteten i rutan för Garmin Connect-import.

Medelkadens, max/medel kraft och medelpuls k