Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Michael

Något nytt i ärendet med import av TCX-filer?
Fungerar fortf inte för mig

@Michael, gjorde en reg inomhus på testcykel.
Passet som läses in via TCX-filen redovisar totala tiden korrekt nu men ingen pulsgraf.

Hade GPS avstängd så jag vet inte om kartan går att läsa in.

Jag får inte upp några pass alls 🙁

Troligen för att jag har "kopplat loss kontot" (för att se om det fungerade. Det gjorde det inte; det enda som hände var att "funbeat" dök upp med read-permission en gång till i connect), och nu får jag inte upp någon

@Mattias:
Har inte jobbat alls med detta idag. Nya tag imorgon.

@Ida:
Om du har kopplat loss kontot blir det som en helt ny ihopkoppling när du väl kopplar ihop igen. Dvs datumgränsen för vilka pass som importeras sätts till den dagen du gjorde senaste i

@mattias:
Jag har lyckats återskapa problemet, vilket bådar gott. Mindre gott är att skärmen på min Macbook har rasat. Förhoppningsvis fixar de detta på någon dag. Olle tittar på TCX-problemet så länge.

Hej,
Jag var och simmade med min "Garmin Swim"-klocka igår (dvs 9 februari). Inget pass har dykt upp här på Funbeat än. Passet heter "693894460" hos Garmin om det kan vara till någon hjälp. (Importen har fungerat förut med Garmin 310xt)

mvh Ulrika Jansso

Nu blev jag premium:) Ska se hur det fungerar imorrn.

@Mattias.
Nu borde karta och puls synas på ditt TCX-pass. Buggen var inte relaterad till själva Garmin-importen, utan gällde kart- och diagramfunktionen generellt.

@Michael

Nej, problemet är inte fixat. Varken puls eller karta visas för dagens löppass som också visas felaktigt som "övriga aktiviteter"

Passet visas perfekt i Garmin Connect samt även den automatiska överföringen till Strava fungerar utan problem.

@Mattias.
Kan du maila mig id:t (eller länk) på dagens pass.
(michael@funbeat.se)