Quote from Funbeat user on 7 February 2015, 13:59Dagens import av trainerpass gick lysande, alla siffror på plats (utom tidpunkten).
Stabilt (t+)
Dagens import av trainerpass gick lysande, alla siffror på plats (utom tidpunkten).
Stabilt (t+)
Quote from Funbeat user on 7 February 2015, 14:03Så smidigt det fungerade idag, bara tidpunkten som inte stämmer. Allt annat verkar ha följt med perfekt.
Så smidigt det fungerade idag, bara tidpunkten som inte stämmer. Allt annat verkar ha följt med perfekt.
Quote from Funbeat user on 7 February 2015, 14:57Dubblar på kommentarer ovan. Dagens två pass gick in perfekt. Enda detaljen är just tidpunkten. Dock en minor tycker jag (t+)
Dubblar på kommentarer ovan. Dagens två pass gick in perfekt. Enda detaljen är just tidpunkten. Dock en minor tycker jag (t+)
Quote from Funbeat user on 7 February 2015, 16:01@Michael,
Mina SEK0.02 angående tidszoner; hantera alltid tiden som en timestamp INKLUSIVE tidszon, och gör aritmetik med sådana värden, eventuellt "konverterade" till GMT.
Om du får in ett värde från en klocka där tidszon inte framgår, och där du ej hel
@Michael,
Mina SEK0.02 angående tidszoner; hantera alltid tiden som en timestamp INKLUSIVE tidszon, och gör aritmetik med sådana värden, eventuellt "konverterade" till GMT.
Om du får in ett värde från en klocka där tidszon inte framgår, och där du ej hel
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 19:30@Michael
Jag vet inte om jag gör fel eller...
Jag kopplade först ihop kontona FB och GC med varandra.
Därefter laddade jag upp min träning för den senaste veckan, sex dagar, till GC. Passen är från den 1/2-6/2. Passen finns så klart på GC men dom förs
@Michael
Jag vet inte om jag gör fel eller...
Jag kopplade först ihop kontona FB och GC med varandra.
Därefter laddade jag upp min träning för den senaste veckan, sex dagar, till GC. Passen är från den 1/2-6/2. Passen finns så klart på GC men dom förs
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 20:41Funkar utmärkt! Som andra påpekat och som också finns på bugglistan så är starttiden för passen en timme fel. I övrigt stort plus och tack till er på Funbeat som jobbat med att få till den här funktionen!
Funkar utmärkt! Som andra påpekat och som också finns på bugglistan så är starttiden för passen en timme fel. I övrigt stort plus och tack till er på Funbeat som jobbat med att få till den här funktionen!
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 21:21@Lennart: När kopplade du ihop kontona? Om jag förstod det rätt så skickas pass från GC som har utförts efter du gjorde ihopkopplingen. Det spelar därför ingen roll om du laddar upp passen efter ihopkopplingen om du utförde passen innan ihopkopplingen. Me
@Lennart: När kopplade du ihop kontona? Om jag förstod det rätt så skickas pass från GC som har utförts efter du gjorde ihopkopplingen. Det spelar därför ingen roll om du laddar upp passen efter ihopkopplingen om du utförde passen innan ihopkopplingen. Me
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 21:58@Lennart:
Tomas har rätt. Jag har begränsat så att alla pass som har utförts före den dag som man gör ihopkopplingen stoppas i importfunktionen. Det blir svårt pedgogiskt att göra det på något annat sätt.Om jag inte sätter gränsen idag kl 00:00, när sk
@Lennart:
Tomas har rätt. Jag har begränsat så att alla pass som har utförts före den dag som man gör ihopkopplingen stoppas i importfunktionen. Det blir svårt pedgogiskt att göra det på något annat sätt.
Om jag inte sätter gränsen idag kl 00:00, när sk
Quote from Funbeat user on 9 February 2015, 06:30@Michael, mina cykelpass går fortfarande in som "Övriga aktiviteter" samt att tiden är -1 timme fel. Även något fel med puls/hastighet/kraft datan. Medelkadens och puls kommer inte heller in automatiskt.
@Michael, mina cykelpass går fortfarande in som "Övriga aktiviteter" samt att tiden är -1 timme fel. Även något fel med puls/hastighet/kraft datan. Medelkadens och puls kommer inte heller in automatiskt.
Quote from Funbeat user on 9 February 2015, 08:42@Tomas & @Michael:
Tack! Nu är jag på banan! (t+)
Jag kommer att ladda upp dom passen manuellt till FB.
Därefter kommer det sannolikt att fungera.
@Tomas & @Michael:
Tack! Nu är jag på banan! (t+)
Jag kommer att ladda upp dom passen manuellt till FB.
Därefter kommer det sannolikt att fungera.