Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Stefan Om jag förstått det rätt skickar GC träningsfilen vidare direkt som den är. Det gör att det som skrivs in aldrig kommer med.
Det är i så fall bara att hoppas på ändring på Garmins sida om att erbjuda att skicka uppdateringar eller kanske göra ändr

@Stefan.
- Klockslagen ska jag titta på idag.

- Stefan har rätt ang. kommentarerna. GC vidarebefordrar originalfilen från klockan. INgenting som skrivs på GC kommer med i filen.

- Tolkning av träningstyp ska förfinas. Det ligger som en punkt i bugg-tråd

@Patrik.
Jag får titta en vända till på träningstyperna i TCX. Jag kan ha varit slarvig med stavningen. TCX-filer har tyvärr inget numeriskt id på träningstyperna som FIT-filer har. Det betyder att jag måste översätta en textsträng som tyvärr även är bero

@Patrik
Jag hade blandat ihop stavningen på träningstyper mellan FIT och TCX (TCX har versal begynnelsebokstav på strängarna). Nu ska TCX funka.

Nu justeras tidpunkterna i TCX-importen mha Googles tidzoon-api. Om inga gps-koordinater finns i filen antas tidzonen vara Stockholm.

Tidzonerna i FIT-filer är inte löst ännu.

Uppgradering..

Nu har jag skickat upp en lite större uppgradering. Följande är fixat:

.FIT:
Tidzon beräknas på ett av tre sätt enligt följande rangordning:
1. Om filen innehåller har separat "local time" används denna för beräkning av vilken tidzon insp

Nu är även "subsport"-problemet fixat. Om det finns subsport angivet i FIT-filen används denna vid översättning till FunBeats träningstyper.

Tyvärr har jag upptäckt att det är ganska sällsynt med subsport i fit-filer. Manuella pass på GC får ingen subspo

Yes. 🙂 I dag fick jag rätt tidsangivelse vid import av FIT. Befinner mej på "hemmaplan" (t+)

@Michael,

Idag löste Funbeat importen galant. Fick in allt som det brukar vara vid manuell import. Kraftdata kvarstår, men vet som sagt inte om det ens stöds?

Gör det inte det, så är allt nu som det ska. Bra jobbat!

Härligt!
Kraftdata stöds inte i diagramfunktionen ännu. Men du fick väl in max och medelkraft?