Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:45*Kastar* Aldrig tagit tabletter inför eller under, däremot efteråt. Kan ha tagit en ipren för huvudvärk på morgonen och sen sprungit på eftermiddagen, eller liknande situationer, men inte tagit tabletter för att kunna träna.
Har jag så ont att jag behöve
*Kastar* Aldrig tagit tabletter inför eller under, däremot efteråt. Kan ha tagit en ipren för huvudvärk på morgonen och sen sprungit på eftermiddagen, eller liknande situationer, men inte tagit tabletter för att kunna träna.
Har jag så ont att jag behöve
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 11:50Mår man så dåligt före ett lopp så man måste ta värktabletter så ska man inte ställa upp.
Att ta värktabletter förebyggande låter otroligt dumt.Om däremot någon har en kronisk sjukdom/skada som gör att den personen regelbundet äter värktabletter för att
Mår man så dåligt före ett lopp så man måste ta värktabletter så ska man inte ställa upp.
Att ta värktabletter förebyggande låter otroligt dumt.
Om däremot någon har en kronisk sjukdom/skada som gör att den personen regelbundet äter värktabletter för att
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 12:02>Har jag så ont att jag behöver värktablett så ska jag inte träna är min filosofi.
Sebastian, jag håller med dig till 100%.
Läste i senaste RW att antiinflammatoriska tabletter minskar smärttoleransen, tvärt emot vad många tror. Samma studie visade des
>Har jag så ont att jag behöver värktablett så ska jag inte träna är min filosofi.
Sebastian, jag håller med dig till 100%.
Läste i senaste RW att antiinflammatoriska tabletter minskar smärttoleransen, tvärt emot vad många tror. Samma studie visade des
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 12:09Kjell - Jag "klickar" nästan alltid när jag springer men i mitt fall är det inte hjärnan som åker fram och tillbaka, bara trumhinnan som är lite trång 😉
Kjell - Jag "klickar" nästan alltid när jag springer men i mitt fall är det inte hjärnan som åker fram och tillbaka, bara trumhinnan som är lite trång 😉
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 12:20Håller man på med värktabletter, liniment, voltaren eller annat till vardags så bör man nog se över sin kropp, självklart. Men det är nog som Krister säger, många tar det men få som vågar erkänna att de tar det.
Håller man på med värktabletter, liniment, voltaren eller annat till vardags så bör man nog se över sin kropp, självklart. Men det är nog som Krister säger, många tar det men få som vågar erkänna att de tar det.
Quote from Catharina Brattlin on 18 May 2009, 14:00Jag har inga problem med att erkänna att jag, i lördags morse innan avfärd mot Göteborg, tog en Ipren för jag hade abnorm huvudvärk. Valet mellan att avstå en tävling eller att ta en huvudvärkstablett är lätt för mig. Jag är inte sämre människa, eller löp
Jag har inga problem med att erkänna att jag, i lördags morse innan avfärd mot Göteborg, tog en Ipren för jag hade abnorm huvudvärk. Valet mellan att avstå en tävling eller att ta en huvudvärkstablett är lätt för mig. Jag är inte sämre människa, eller löp
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 14:03Vaknar jag med huvudvärk eller någon annan åkomma biter jag ihop hellre än tuggar piller, eftersom jag inte tycker att piller hör ihop med det jag gör. Är jag så sjuk eller påverkad av något att jag inte står ut utan piller startar jag inte.
Så enkelt är
Vaknar jag med huvudvärk eller någon annan åkomma biter jag ihop hellre än tuggar piller, eftersom jag inte tycker att piller hör ihop med det jag gör. Är jag så sjuk eller påverkad av något att jag inte står ut utan piller startar jag inte.
Så enkelt är
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 14:04Sylvia: Håller helt med om att det givetvis är skillnad om man tar en värktablett för lite vanlig huvudvärk och om man försöker bedöva skador med hjälp av tabletter.
Sylvia: Håller helt med om att det givetvis är skillnad om man tar en värktablett för lite vanlig huvudvärk och om man försöker bedöva skador med hjälp av tabletter.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 14:09Jag skulle nog ta en värktablett om jag hade ont i huvudet, mensvärk eller något annat som inte hade med någon idrottsskada att göra. Men jag skulle inte ta en tablett i förebyggande syfte för att kunna pressa kroppen hårdare än vad jag skulle ha gjort om
Jag skulle nog ta en värktablett om jag hade ont i huvudet, mensvärk eller något annat som inte hade med någon idrottsskada att göra. Men jag skulle inte ta en tablett i förebyggande syfte för att kunna pressa kroppen hårdare än vad jag skulle ha gjort om
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 14:20Tja, det står väl var och en fritt att tänka och göra som de vill.
Fast ingen kommer att kunna övertyga mig om det vettiga i att döva kroppens varningssignaler med medicin för att kunna träna eller tävla.
Tja, det står väl var och en fritt att tänka och göra som de vill.
Fast ingen kommer att kunna övertyga mig om det vettiga i att döva kroppens varningssignaler med medicin för att kunna träna eller tävla.