Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 15:22Det finns ett intressant TV-program om just alla dessa dödsfall. Sedan har det påvisats ett samband mellan låga doser under lång tid och dödsfall.
Du får äta precis vad du vill för mig, eftersom det gäller VM och OS?!
Det finns ett intressant TV-program om just alla dessa dödsfall. Sedan har det påvisats ett samband mellan låga doser under lång tid och dödsfall.
Du får äta precis vad du vill för mig, eftersom det gäller VM och OS?!
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 15:25Frågan är ju också: bör man bita ihop om man har ont eller bryta? Att bita ihop är ju knappast att lyssna på kroppens signaler.
På lång sikt är det säkert smartare att ha för vana att bryta vid smärtor, att skippa ipren, alvedon, liniment, tigerbalsam,
Frågan är ju också: bör man bita ihop om man har ont eller bryta? Att bita ihop är ju knappast att lyssna på kroppens signaler.
På lång sikt är det säkert smartare att ha för vana att bryta vid smärtor, att skippa ipren, alvedon, liniment, tigerbalsam,
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 15:32Och det tv programmet heter?
Lite mer referens mtrl/länkar/sidor?Och mig vetterligen så har väl ingen ännu i denna tråd pratat om långvarigt brukande av ovan nämnda smärtstillande medel.
Ni pratar och relaterar till extremfall, vilket jag hoppas ingen a
Och det tv programmet heter?
Lite mer referens mtrl/länkar/sidor?
Och mig vetterligen så har väl ingen ännu i denna tråd pratat om långvarigt brukande av ovan nämnda smärtstillande medel.
Ni pratar och relaterar till extremfall, vilket jag hoppas ingen a
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 15:40LPS heter den danska programserien och Mats Börjesson(Gais vetrinär) var med i den svenska versionen som någon av faktaprogramen hade.
Han tyckte det var helt normalt med värktabletter inom fotboll.
LPS heter den danska programserien och Mats Börjesson(Gais vetrinär) var med i den svenska versionen som någon av faktaprogramen hade.
Han tyckte det var helt normalt med värktabletter inom fotboll.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 15:44I anlutning till den text som Lady länkade till finns en hävisning till en annan lika läsvärd artikel: http://www.dn.se/sport/smartstillande-medel-vanligt-i-stora-landslag-1.438189
I anlutning till den text som Lady länkade till finns en hävisning till en annan lika läsvärd artikel: http://www.dn.se/sport/smartstillande-medel-vanligt-i-stora-landslag-1.438189
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 16:44"bör man bita ihop om man har ont eller bryta?
Det är ju skillnad på smärta och smärta. Ont för att det är jobbigt eller ont som i skadeont. Var gränsen går är upp till var och en att lära känna sig och sin kropp.
"bör man bita ihop om man har ont eller bryta?
Det är ju skillnad på smärta och smärta. Ont för att det är jobbigt eller ont som i skadeont. Var gränsen går är upp till var och en att lära känna sig och sin kropp.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 16:48Nu ska Magnus Lantz vara på sprutdiet fram tills de kan operera hans knä. Det verkar vara bra för organismen.....
Nu ska Magnus Lantz vara på sprutdiet fram tills de kan operera hans knä. Det verkar vara bra för organismen.....
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 16:55Lantz är ingen fotbollsspelare, han är någon som råkar vara bra på att sparka. Ibland träffar han bollen, oftare träffar han spelaren.
Lantz är ingen fotbollsspelare, han är någon som råkar vara bra på att sparka. Ibland träffar han bollen, oftare träffar han spelaren.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 16:58Då kan han dela med sig av godsakerna.
Då kan han dela med sig av godsakerna.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 17:53Nu handlade väl ursprungsfrågan om att ta värktablett i förebyggande syfte inför långlopp och inte om att ta en ipren om man har ont i huvudet på morgonen innan ett lopp.
Har man huvudvärk ser jag inget problem med att ta en värktablett även om man skall
Nu handlade väl ursprungsfrågan om att ta värktablett i förebyggande syfte inför långlopp och inte om att ta en ipren om man har ont i huvudet på morgonen innan ett lopp.
Har man huvudvärk ser jag inget problem med att ta en värktablett även om man skall