Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 20:33Om man nu anser att bryta inte är första alternativet om man får ont under ett längre lopp, typ 24H eller så, fortsätter man då och springer med smärta, alltså bit-ihop-taktiken, så finns risken att man avlastar det onda stället och får ont någon annansta
Om man nu anser att bryta inte är första alternativet om man får ont under ett längre lopp, typ 24H eller så, fortsätter man då och springer med smärta, alltså bit-ihop-taktiken, så finns risken att man avlastar det onda stället och får ont någon annansta
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 20:41Krister precis så menade jag, du säger det 100 gånger tydligare - tack 🙂
Krister precis så menade jag, du säger det 100 gånger tydligare - tack 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:21Fredrika och Krister, ni sammanfattar lite det jag funderade på och som jag tycker mig ha upplevt. MAn springer med bttre hållning, men sen också om man är irriterad och svullen nånstans blir det völ bara värre, dvs man får väldigt ont sen dagen efter. Om
Fredrika och Krister, ni sammanfattar lite det jag funderade på och som jag tycker mig ha upplevt. MAn springer med bttre hållning, men sen också om man är irriterad och svullen nånstans blir det völ bara värre, dvs man får väldigt ont sen dagen efter. Om
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:45"om jag har ont, spänner jag mig och kompenserar på konstiga sätt som gör att jag "springer sönder" kroppen. Med hjälp av tablett mot t.ex. ryggont kan jag däremot röra mig normalt, och springer därför skonsammare för kroppen. Sett på så vis skulle det ku
"om jag har ont, spänner jag mig och kompenserar på konstiga sätt som gör att jag "springer sönder" kroppen. Med hjälp av tablett mot t.ex. ryggont kan jag däremot röra mig normalt, och springer därför skonsammare för kroppen. Sett på så vis skulle det ku
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:57Linda: så kan det också vara. Fast generellt säger man vid skada att man skall röra sig så "normalt" som möjligt, och absolut inte kompensera för skadan med hjälp av ändrat rörelsemönster. Så det är inte helt okomplicerat, och utanför min kompetensnivå i
Linda: så kan det också vara. Fast generellt säger man vid skada att man skall röra sig så "normalt" som möjligt, och absolut inte kompensera för skadan med hjälp av ändrat rörelsemönster. Så det är inte helt okomplicerat, och utanför min kompetensnivå i
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:59...fast å andra sidan, man skall väl inte springa med skada överhuvudtaget. Vi snackar väl värktabletter mot mer diffus värk här, antar jag. Körda ben och så.
...fast å andra sidan, man skall väl inte springa med skada överhuvudtaget. Vi snackar väl värktabletter mot mer diffus värk här, antar jag. Körda ben och så.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:04Galet att ta ett piller för att höja prestationen!
Klarar man inte loppet utan mediciner skall man inte ställa upp. Denna övertro mot ipren och alvedon är oroväckande...
Galet att ta ett piller för att höja prestationen!
Klarar man inte loppet utan mediciner skall man inte ställa upp. Denna övertro mot ipren och alvedon är oroväckande...
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:05På en tävling väljer man nog sällan mellan att bryta eller ta en ibumetin. Bryter man av smärta är nog smärtan så illa att en liten huvudvärkstablett knappast hjälper. Och det var i det fall man inte bryter jag menade: att fortsätta pillerfri med smärta e
På en tävling väljer man nog sällan mellan att bryta eller ta en ibumetin. Bryter man av smärta är nog smärtan så illa att en liten huvudvärkstablett knappast hjälper. Och det var i det fall man inte bryter jag menade: att fortsätta pillerfri med smärta e
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:05Kroppen försöker varna med smärtan att någonting inte mår bra, att en muskel eller led behöver avlastning för att inte gå sönder. Så är det en skada bör man stiga av.
Och är det bara den smärta som kommer ur genomtrötta muskler som är problemet så är det
Kroppen försöker varna med smärtan att någonting inte mår bra, att en muskel eller led behöver avlastning för att inte gå sönder. Så är det en skada bör man stiga av.
Och är det bara den smärta som kommer ur genomtrötta muskler som är problemet så är det
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:14Man kämpar ju inte mindre för att man tar en ibumetin, stretchar, har stötdämpande skor eller gör något annat som minskar smärtor. Däremot kan man ju diskutera hur sunt det är, precis som man kan diskutera hur sunt det är att bita ihop och kämpa sig i mål
Man kämpar ju inte mindre för att man tar en ibumetin, stretchar, har stötdämpande skor eller gör något annat som minskar smärtor. Däremot kan man ju diskutera hur sunt det är, precis som man kan diskutera hur sunt det är att bita ihop och kämpa sig i mål