Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärktablett
You need to log in to create posts and topics.

Mattias, jo, vosst har Du rätt i det. Men diskussioner utvecklas och nu diskuteras: "Den som aldrig någonsin tagit en värktablett av något slag i samband med idrotts-/motionsaktivitet kastar första stenen!"

Och så blev det ett jädrans kastande av stenar

Ja det var en hel del kommentarer i den här tråden vill jag lova å dom flesta naturligtvis myche kloka å läringsrika.
KAJSA..du skriver om att klicket kanske berodde på nått i örat å det sa mina läkare oxså...plus att det kanske var i båhilorna sa andra..

som migräniker och med kronisk huvudvärk har jag flertalet gånger tagit alvedon och/eller ipren i förebyggande syfte innan träning eller annan aktivitet. I söndags hade jag ett cykellopp där jag tog alvedon innan. Inte för att dölja smärtan utan för att j

Har ni läst artikeln om värktabletter och träning i senaste Runners World? Intressant ämne faktiskt!

Själv skulle jag aldrig äta smärtstillande i förebyggande syfte vare sig i tränings/tävlings eller andra sammanhang!

En story i sammanhanget...

På ett av mina vasalopp ibörjan av 2000 talet ramlade jag o slog högeraxeln i en av nerförsbackarna ner mot tännäng. Fick en rejäl smäll vilket kändes när jag börja staka igen... Ung, dum och med en hård vilja att fortsätta fic

Jag har spelat flera matcher (fotboll) med brutet ringfinger efter att i inledningsmatchen i en större inomhusturnering brutit det.

Jag hade _väldigt_ gärna knaprat lite piller. Nu fick jag nöja mig med tejp.

Eftersom jag står i mål så är belastningen p

Jag spelade fotboll på mellanstadiet innan jag kom på andra tankar.

Jonas, men hade du inte tagit smärtstillandet så hade du kanske inte ens gått i mål.

Så alt var
1- Ha ont och bryta loppet, och kanske ändå ha fortsatt ont en bra stund efter (vet ju inte om elr iaf det skulle gått över?).
2- Eller ta smärtstillande, fo

Nåt jag funderade på är: om man har ont t ex i ryggen när man springer ett lopp och då väljer mellan alternativen bita ihop eller ta en tablett - ger det olika effekt? Kan en inflammationsdämpande tablett gör att inte får ont efteråt? Dvs tillföra något p

kanske så...

Men det är dock lite att lura kroppen. Borde bita ihop i sådana lägen o kämpa på trots det onda. Går det inte, lika bra o bryta