Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärktablett
You need to log in to create posts and topics.

Lady, jag älskar inte min kropp mindre för att jag hjälper den att härda ut smärta med en huvudvärkstablett. Och jag tror nog att den kommer att hålla i många år till även med en Ipren då och då. Finns värre saker man kan göra mot sin kropp, som t ex rökn

Been there, done that som sagt. Jag biter hellre ihop och försöker "au naturelle" eller hur man nu ska fomulera det.

Vissa principer ruckar jag helt enkelt inte på. Alls. Någonsin.

Folk gör olika. Jag tar i princip aldrig tabletter, men när jag för någon månad sedan sprang långpass med mina klubbkamrater från Smygehuk till Malmö och var körd redan efter 30 km var jag ohyggligt tacksam för en ibuprofen efter fyra mil. Resten av passe

Det är bra Lady. Man ska hålla fast vid sina principer. 🙂

Det jag vänder mig emot i denna diskussionen är just vaneföreställningen att "klarar man inte att uthärda smärta, ska man inte tävla/träna utan bara titta på".

Det är som att säga att den kvinn

Jag har aldrig haft huvudvärk...

Sicket nonsens.
Alvedon, ipren och voltaren är mina bästa vänner.
Varför ha ont om man inte behöver det.
Sedan behöver man ju inte missbruka det till den milda grad att det blir ett ständigt återkommande tuggande i parti och minut. Då bör man kanske se in

Det är inte nonsens att +40 fotbollsspelare har dött efter att de har käkat smärtstillande, men det är upp till var och en att knapra.

Det finns inget som helst egenvärde i att plågas av rejäl huvudvärk. Smärta är stressande för kroppen.

Det betyder inte att jag tycker att det är lämpligt att ta NSAID-preparat i förebyggande syfte.

Det är dessutom stor skillnad på biverkningsprofilern

Ipren eller Alvedon, inget av dem verkar vara så lämpligt om man kollar med expertisen lite.

Anders Rane, professor i klinisk farmakologi vid Karolinska universitetssjukhuset:

"Han betonar också risken för att användandet av preparat som Voltaren och Al

Rätt säker på att det inte var de smärtstillande de dog av.