Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:36"Vilket lopp är man mest nöjd med och stolt över? Loppet som bara motståndslöst flöt på eller loppet då man besegrade oddsen och kämpade sig i mål trots allt?"
Det är där vi ser det olika Lady Godiva. Jag är en usel löpare men helt klart är jag mest stol
"Vilket lopp är man mest nöjd med och stolt över? Loppet som bara motståndslöst flöt på eller loppet då man besegrade oddsen och kämpade sig i mål trots allt?"
Det är där vi ser det olika Lady Godiva. Jag är en usel löpare men helt klart är jag mest stol
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 02:23Fast Jack, det beror ju på vad man definierar som en vinst också. Nå, vi har olika grundsyn på den saken helt enkelt och det är väl tur att inte alla är lika. Då skulle det inte vara så kul.
Jag skulle kunna drälla anekdoter om hur dumma grejer jag gjor
Fast Jack, det beror ju på vad man definierar som en vinst också. Nå, vi har olika grundsyn på den saken helt enkelt och det är väl tur att inte alla är lika. Då skulle det inte vara så kul.
Jag skulle kunna drälla anekdoter om hur dumma grejer jag gjor
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 08:03" Fast generellt säger man vid skada att man skall röra sig så "normalt" som möjligt, och absolut inte kompensera för skadan med hjälp av ändrat rörelsemönster"
Hehe jag tror nog att "Röra sig mormalt" inte inkluderar att springa lopp öht.
Men som jag s
" Fast generellt säger man vid skada att man skall röra sig så "normalt" som möjligt, och absolut inte kompensera för skadan med hjälp av ändrat rörelsemönster"
Hehe jag tror nog att "Röra sig mormalt" inte inkluderar att springa lopp öht.
Men som jag s
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 08:30Det är en lång artikel om detta i senaste Runners World som pratar om en ultra-tjej som tog 12 värktabletter under ett 24h lopp och som det gick rätt illa för.
Det finns en bra tabell som säger vilka tabletter man kan ta när och vad bieffekterna kan bli.
Det är en lång artikel om detta i senaste Runners World som pratar om en ultra-tjej som tog 12 värktabletter under ett 24h lopp och som det gick rätt illa för.
Det finns en bra tabell som säger vilka tabletter man kan ta när och vad bieffekterna kan bli.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 08:53Efter att ha ögnat igenom lite så tycker jag mig se en liten antydelse till mönster, de som är mest emot att ta något smärtstillande är de något äldre och mer inriktade på "wellness" träning.
Medans jag/vi andra verkar vara mer åt resultat/tävling och då
Efter att ha ögnat igenom lite så tycker jag mig se en liten antydelse till mönster, de som är mest emot att ta något smärtstillande är de något äldre och mer inriktade på "wellness" träning.
Medans jag/vi andra verkar vara mer åt resultat/tävling och då
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:19Den här diskussionen kan ju vidgas till att handla om hur vi tror att, och vill se hur, långdistanslöpningen utveckas. Utan alltför stor fantasi ser jag framför mig att om bara några år så delar man ut smärtstillande piller med samma självklarhet som man
Den här diskussionen kan ju vidgas till att handla om hur vi tror att, och vill se hur, långdistanslöpningen utveckas. Utan alltför stor fantasi ser jag framför mig att om bara några år så delar man ut smärtstillande piller med samma självklarhet som man
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:23Satt bara och vänta på detta - Men allvarligt vad snackar du om, att ens börja tänka tanken att jämföra något som säljs på apoteket med något du köper av Igor i värta hamnen efter kl 23:30.
Kom igen nu, samla in chippsen i påsen igen.
Satt bara och vänta på detta - Men allvarligt vad snackar du om, att ens börja tänka tanken att jämföra något som säljs på apoteket med något du köper av Igor i värta hamnen efter kl 23:30.
Kom igen nu, samla in chippsen i påsen igen.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:32Som jag skrev så är det min personliga åsikt. Jag är engagerad i ungdomsidrotten så jag känner av problemet. Jag respekterar de som har andra åsikter, speciellt om argumenten är sakliga och starka.
Som jag skrev så är det min personliga åsikt. Jag är engagerad i ungdomsidrotten så jag känner av problemet. Jag respekterar de som har andra åsikter, speciellt om argumenten är sakliga och starka.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:33Nåt jag är skeptisk mot är liniment. Många kör det före varkje pass. Själv har jag använt Linnex som funkat bra, men det innehåller salicylsyra som jag är tveksam till om det verkligen är så nyttigt att köra på rutin.
så här marknadsförs Linnex:
Linnex
Nåt jag är skeptisk mot är liniment. Många kör det före varkje pass. Själv har jag använt Linnex som funkat bra, men det innehåller salicylsyra som jag är tveksam till om det verkligen är så nyttigt att köra på rutin.
så här marknadsförs Linnex:
Linnex
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 10:46Jimmy - Backis har en poäng som är värd att lyssna på, även om man inte håller med. Det *är* en knivig fråga om gränser. Samma som jag antydde om det här med tarmstoppande medel (imodium etc). Och det är inte längre Igor i Värtahamnen, det är ju bara att
Jimmy - Backis har en poäng som är värd att lyssna på, även om man inte håller med. Det *är* en knivig fråga om gränser. Samma som jag antydde om det här med tarmstoppande medel (imodium etc). Och det är inte längre Igor i Värtahamnen, det är ju bara att