Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:22Japp, har jag påstått något annat?
Japp, har jag påstått något annat?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:23Oskar > Menar du att det är en fördel att passet blir jobbigare?
Oskar > Menar du att det är en fördel att passet blir jobbigare?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:24>och fett börjar användas som energi tidigare.
Nyckelord: börjar
Eftersom fett redan används!
>och fett börjar användas som energi tidigare.
Nyckelord: börjar
Eftersom fett redan används!
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:32Ju mer du kan springa på fett desto längre kan du tävla i hög fart. Förutsatt att du kan förbränna fett i tävlingsfart. Därav krävs det att kroppen lär sig att använda sig av denna ädla konst.
David>> Det är tur att du är så intelligent att du förstår d
Ju mer du kan springa på fett desto längre kan du tävla i hög fart. Förutsatt att du kan förbränna fett i tävlingsfart. Därav krävs det att kroppen lär sig att använda sig av denna ädla konst.
David>> Det är tur att du är så intelligent att du förstår d
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:33"exercising in a carbohydrate-depleted state, which makes workouts tougher for the body, stimulates a stronger fitness-boosting physiological response."
http://running.competitor.com/2011/02/training/intentional-under-fueling_22097
"exercising in a carbohydrate-depleted state, which makes workouts tougher for the body, stimulates a stronger fitness-boosting physiological response."
http://running.competitor.com/2011/02/training/intentional-under-fueling_22097
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:36Men detta snacket är väldigt vanligt och HELT felaktigt så varför sprider du detta mystiska påstående?
Men detta snacket är väldigt vanligt och HELT felaktigt så varför sprider du detta mystiska påstående?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:39Jenny>> Att exempelvis långpass blir jobbigt för de flesta vid 70-80min är för att glykogen-depåerna börjar sina och energin som behövs tas från fett istället. Om glykogen-depåerna istället är halvfyllda börjar det istället bli "jobbigt" tidigare. Att spr
Jenny>> Att exempelvis långpass blir jobbigt för de flesta vid 70-80min är för att glykogen-depåerna börjar sina och energin som behövs tas från fett istället. Om glykogen-depåerna istället är halvfyllda börjar det istället bli "jobbigt" tidigare. Att spr
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:42David>>För att det går att försumma denna process. Då det inte är jätte många svenskar som går runt och svälter.
David>>För att det går att försumma denna process. Då det inte är jätte många svenskar som går runt och svälter.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:53Jaha, och då var det ännu en som missade den lektionen.
Jaha, och då var det ännu en som missade den lektionen.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 13:57Oskar, vad är fördelarna med att träna fettförbränningen då?
Oskar, vad är fördelarna med att träna fettförbränningen då?