Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:10Vi långdistanslopp likt maraton eller i mitt fall orientering(långdistans) där man springer i hög fart under lång tid kostar det enorma mängder energi. På ett SM i långdistans ska rikttiden för vinnaren vara omkring 100min. För att man ska klara av att sp
Vi långdistanslopp likt maraton eller i mitt fall orientering(långdistans) där man springer i hög fart under lång tid kostar det enorma mängder energi. På ett SM i långdistans ska rikttiden för vinnaren vara omkring 100min. För att man ska klara av att sp
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:18En marathonlöpare bränner väl runt 2000-2500 kcal på ett lopp som är drygt 2 timmar långa.
En tävlingscyklist ligger på det dubbla-tredubbla kcal under sina betydligt längre lopp.
Vem tror du har mest koll på fettförbränning och energiförsörjning?
En marathonlöpare bränner väl runt 2000-2500 kcal på ett lopp som är drygt 2 timmar långa.
En tävlingscyklist ligger på det dubbla-tredubbla kcal under sina betydligt längre lopp.
Vem tror du har mest koll på fettförbränning och energiförsörjning?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:28David>> Jag hoppas att du innerligt inte är lika dryg och besvärlig person mot dina medmänniskor i din omgivning som du är på detta forum.
David>> Jag hoppas att du innerligt inte är lika dryg och besvärlig person mot dina medmänniskor i din omgivning som du är på detta forum.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:29Kroppens eget glykogenlager räcker upptill 2 h, alltså halvmaran.
Kroppens eget glykogenlager räcker upptill 2 h, alltså halvmaran.
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:37Det är din subjektiva upplevelse.
Det är din subjektiva upplevelse.
Quote from Elias Engqvist on 18 April 2011, 14:49Anders: Du springer väl halvmaran något snabbare än 2h? 🙂
Anders: Du springer väl halvmaran något snabbare än 2h? 🙂
Quote from Elias Engqvist on 18 April 2011, 14:493/4-maran kanske?
3/4-maran kanske?
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 14:54Ligger alltid ett steg före min egen fartvind 😉
Ligger alltid ett steg före min egen fartvind 😉
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 15:28jag springer så fort att det blir en så kraftig motvind att jag nästan står still. (H)
jag springer så fort att det blir en så kraftig motvind att jag nästan står still. (H)
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 11:03Har Mikael redan glömt vad han skrev för några dagar sedan?
"Jo, vid upprepad vätskeförlust så krymper hjärnan. Det visade de medicinska undersökningarna som gjordes i samband med löpningen Bari - Nordkap 2009."***
"De studierna visar också på at
Har Mikael redan glömt vad han skrev för några dagar sedan?
"Jo, vid upprepad vätskeförlust så krymper hjärnan. Det visade de medicinska undersökningarna som gjordes i samband med löpningen Bari - Nordkap 2009."
"De studierna visar också på at