Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:27Det er mange år siden jeg gikk over til å kokvaske mitt svettis-tøy. På anvisningen står det 40-60* , men syntet tyg tar ikke skade av høyere temp.
Ellers lukter huden min lit annenlunda dagen derpå, om jag har etit hvitløk.Når jeg er i min sommerstuga
Det er mange år siden jeg gikk over til å kokvaske mitt svettis-tøy. På anvisningen står det 40-60* , men syntet tyg tar ikke skade av høyere temp.
Ellers lukter huden min lit annenlunda dagen derpå, om jag har etit hvitløk.
Når jeg er i min sommerstuga
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:30Håller med Aase, ännu mer sen jag läste följande i Metro:
"Lever du i tron att 40 grader och en extra skvätt tvättmedel tar död på det mesta? Då lever antagligen tt om bakterier i din "rena" tvätt. En ny studie visar att bakterier måste upp i en värme på
Håller med Aase, ännu mer sen jag läste följande i Metro:
"Lever du i tron att 40 grader och en extra skvätt tvättmedel tar död på det mesta? Då lever antagligen tt om bakterier i din "rena" tvätt. En ny studie visar att bakterier måste upp i en värme på
Quote from Elias Engqvist on 1 December 2009, 13:31"durs"?
"durs"?
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:36Trosor ska tåla kokning ...
Trosor ska tåla kokning ...
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:38christer schapiro: Ja, en slik ting som henger over hode ,med masse huller i, på mitt bad. Og så kommer det vann ut. 🙂
christer schapiro: Ja, en slik ting som henger over hode ,med masse huller i, på mitt bad. Og så kommer det vann ut. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:41aha.....och därför durkslag..... språk är kul.
aha.....och därför durkslag..... språk är kul.
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:51OT: Durkslag kommer väl från tyskans durckschlag ändå medan dusch kommer från franskans douche?
OT: Durkslag kommer väl från tyskans durckschlag ändå medan dusch kommer från franskans douche?
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:57nu menade jag inte inte bokstavligt och språkligt rätt Annika, utan mer hur "logiskt" det kan vara (om man ser på en dusch vs durkslag) 🙂
Danskans bruser låter ju inte som varken durs eller durkslag, så det var inte lika skoj.
nu menade jag inte inte bokstavligt och språkligt rätt Annika, utan mer hur "logiskt" det kan vara (om man ser på en dusch vs durkslag) 🙂
Danskans bruser låter ju inte som varken durs eller durkslag, så det var inte lika skoj.
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:57Hej, vill bara inflika att anorektiker ofta luktar illa för det bildas så kallade ketonkroppar när man självsvälter. Tror inte att det är vad du darbbats av dock, förmodligen bara funktionsklädernas material som brukar lukta mer än vanliga kläder när man
Hej, vill bara inflika att anorektiker ofta luktar illa för det bildas så kallade ketonkroppar när man självsvälter. Tror inte att det är vad du darbbats av dock, förmodligen bara funktionsklädernas material som brukar lukta mer än vanliga kläder när man
Quote from Elias Engqvist on 1 December 2009, 14:00Aha durs = dusch - det var ju lätt 🙂
Men Annica det heter Durchschlag!
Aha durs = dusch - det var ju lätt 🙂
Men Annica det heter Durchschlag!