Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är det som luktar?
You need to log in to create posts and topics.

Det er mange år siden jeg gikk over til å kokvaske mitt svettis-tøy. På anvisningen står det 40-60* , men syntet tyg tar ikke skade av høyere temp.
Ellers lukter huden min lit annenlunda dagen derpå, om jag har etit hvitløk.

Når jeg er i min sommerstuga

Håller med Aase, ännu mer sen jag läste följande i Metro:

"Lever du i tron att 40 grader och en extra skvätt tvättmedel tar död på det mesta? Då lever antagligen tt om bakterier i din "rena" tvätt. En ny studie visar att bakterier måste upp i en värme på

"durs"?

Trosor ska tåla kokning ...

christer schapiro: Ja, en slik ting som henger over hode ,med masse huller i, på mitt bad. Og så kommer det vann ut. 🙂

aha.....och därför durkslag..... språk är kul.

OT: Durkslag kommer väl från tyskans durckschlag ändå medan dusch kommer från franskans douche?

nu menade jag inte inte bokstavligt och språkligt rätt Annika, utan mer hur "logiskt" det kan vara (om man ser på en dusch vs durkslag) 🙂
Danskans bruser låter ju inte som varken durs eller durkslag, så det var inte lika skoj.

Hej, vill bara inflika att anorektiker ofta luktar illa för det bildas så kallade ketonkroppar när man självsvälter. Tror inte att det är vad du darbbats av dock, förmodligen bara funktionsklädernas material som brukar lukta mer än vanliga kläder när man

Aha durs = dusch - det var ju lätt 🙂

Men Annica det heter Durchschlag!