Quote from Catharina Brattlin on 30 November 2009, 16:45Manne, jag sticker ut hakan lite och säger att jag är helt övertygad om att lukten är just ammoniak. Inte aceton, som många vill göra gällande.
Jag tror heller inte det beror på "vätskebrist", "ketos" eller andra teorier, utan en ren och skär process som
Manne, jag sticker ut hakan lite och säger att jag är helt övertygad om att lukten är just ammoniak. Inte aceton, som många vill göra gällande.
Jag tror heller inte det beror på "vätskebrist", "ketos" eller andra teorier, utan en ren och skär process som
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:45David:
Eller så byter man kattsand så ofta att man aldrig känner av hur det luktar?Som kille är det sedan kanske å andra sidan inte konstigt om man inte kan känna av acetonlukt annat än om man är dragqueen.
David:
Eller så byter man kattsand så ofta att man aldrig känner av hur det luktar?
Som kille är det sedan kanske å andra sidan inte konstigt om man inte kan känna av acetonlukt annat än om man är dragqueen.
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:47Men Silvia vad kommer ammoniakdoften då av? Överträning? En effekt av för mycket svettande? mm
Men Silvia vad kommer ammoniakdoften då av? Överträning? En effekt av för mycket svettande? mm
Quote from Catharina Brattlin on 30 November 2009, 16:48Jag håller med om att det inte är lätt att skilja på dofter som man inte umgås med dagligen.
Dock har jag bytt åtskilliga bebisblöjor och avlackat mina naglar ett otal gånger med aceton. Så jag vet precis att det är ammoniak som är den icke önskvärda do
Jag håller med om att det inte är lätt att skilja på dofter som man inte umgås med dagligen.
Dock har jag bytt åtskilliga bebisblöjor och avlackat mina naglar ett otal gånger med aceton. Så jag vet precis att det är ammoniak som är den icke önskvärda do
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 16:53Jag trodde att militären utbildade utlandsstyrkan på fältbordellernas alla dofter.
Jag trodde att militären utbildade utlandsstyrkan på fältbordellernas alla dofter.
Quote from Catharina Brattlin on 30 November 2009, 16:53Nej, en kemisk process som händer när Din huds bakterier kommer i kontakt med urea i svetten. Svetten i sig innehåller en viss mängd ammoniak.
Som allt annat är ju kroppens utsöndring av svett, urea och ammoniak - likväl som mängden hudbakterier - unik f
Nej, en kemisk process som händer när Din huds bakterier kommer i kontakt med urea i svetten. Svetten i sig innehåller en viss mängd ammoniak.
Som allt annat är ju kroppens utsöndring av svett, urea och ammoniak - likväl som mängden hudbakterier - unik f
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:07Hoppsan...
Vilken diskussion!Men åsikterna verkar gå isär. Och jag måste väl känna efter lite noggrannare då, för jag kan känna skillnad på aceton och ammoniak, ammoniak associerar jag med fönsterputsmedel!
"Om glykogendepåerna är uttömda" skrev nån...
Hoppsan...
Vilken diskussion!
Men åsikterna verkar gå isär. Och jag måste väl känna efter lite noggrannare då, för jag kan känna skillnad på aceton och ammoniak, ammoniak associerar jag med fönsterputsmedel!
"Om glykogendepåerna är uttömda" skrev nån...
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:14Jag tar åt mig ditt svar Silvia och nöjer mig där.
Jag tar åt mig ditt svar Silvia och nöjer mig där.
Quote from Catharina Brattlin on 30 November 2009, 17:15OK, gör så.
Jag heter SYlvia, btw. 😉
OK, gör så.
Jag heter SYlvia, btw. 😉
Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 17:16Sorry! 🙂
Sorry! 🙂