Quote from Funbeat user on 30 November 2009, 23:16Jag brukar också känna en förnimmelse när jag sprang till jobbet på mornen. Då steg jag i princip upp och började springa utan att käka. Efter ca 6 km kunde jag känna en speciell doft och det är inte en process som kommer ifrån kläderna. Jag har alltid få
Jag brukar också känna en förnimmelse när jag sprang till jobbet på mornen. Då steg jag i princip upp och började springa utan att käka. Efter ca 6 km kunde jag känna en speciell doft och det är inte en process som kommer ifrån kläderna. Jag har alltid få
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 07:51Om du tränar med låg kolhydrathalt I kroppen använder kroppen sig av aminosyror som energikälla. För att göra detta måste den omvandla aminosyran till en tillgänglig energiform. Det gör den genom att frigöra en kvävemolekyl från aminosyran och det som bli
Om du tränar med låg kolhydrathalt I kroppen använder kroppen sig av aminosyror som energikälla. För att göra detta måste den omvandla aminosyran till en tillgänglig energiform. Det gör den genom att frigöra en kvävemolekyl från aminosyran och det som bli
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 12:05Nu är jag ingen kemist eller läkare men min erfarenhet är att ammoniakdoften uppstår tillsammans med syntetiska klädesplagg.
Svettas jag i mina syntetiska underställ luktar de ganska snart ammoniak och de behöver tvättas i 60-grader för att det skall förs
Nu är jag ingen kemist eller läkare men min erfarenhet är att ammoniakdoften uppstår tillsammans med syntetiska klädesplagg.
Svettas jag i mina syntetiska underställ luktar de ganska snart ammoniak och de behöver tvättas i 60-grader för att det skall förs
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 12:33Nu blev jag nyfiken, Sylvia. Apropå att tvätta illaluktande träningskläder i ättiksprit då och då, tvättar du för hand då eller i maskinen? Ättiksprit och vatten, eller ättiksprit, tvättmedel och vatten? Eller nån annan kombination? Har nämligen också det
Nu blev jag nyfiken, Sylvia. Apropå att tvätta illaluktande träningskläder i ättiksprit då och då, tvättar du för hand då eller i maskinen? Ättiksprit och vatten, eller ättiksprit, tvättmedel och vatten? Eller nån annan kombination? Har nämligen också det
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:11"Nu är jag ingen kemist eller läkare men min erfarenhet är att ammoniakdoften uppstår tillsammans med syntetiska klädesplagg.
Kan det ligga nån vetenskap bakom min teori ni som vet?"
Jag vet inte. Men jag vet att jag hade på mig kläder i bomull i fredag
"Nu är jag ingen kemist eller läkare men min erfarenhet är att ammoniakdoften uppstår tillsammans med syntetiska klädesplagg.
Kan det ligga nån vetenskap bakom min teori ni som vet?"
Jag vet inte. Men jag vet att jag hade på mig kläder i bomull i fredag
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:12Jag häller en kork ättika i sköljmedelsfacket på tvättmaskinen (ättika är bra för att behålla glansen och lystern hos silke också), så det är ättika och vatten efter tvättmedlet och vattnet för min del, men en del har skrivit att de slår ättika i tvättmed
Jag häller en kork ättika i sköljmedelsfacket på tvättmaskinen (ättika är bra för att behålla glansen och lystern hos silke också), så det är ättika och vatten efter tvättmedlet och vattnet för min del, men en del har skrivit att de slår ättika i tvättmed
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:14"Problemet är ju ganska enkelt att åtgärda –ät mer kolhydrater innan du tränar."
Mitt problem är att jag har svårt att äta nåt så snart innan träning. Och jag vill helst slippa gå upp YTTERLIGARE en timme (5:00) tidigare när jag ska mornträna, bara för a
"Problemet är ju ganska enkelt att åtgärda –ät mer kolhydrater innan du tränar."
Mitt problem är att jag har svårt att äta nåt så snart innan träning. Och jag vill helst slippa gå upp YTTERLIGARE en timme (5:00) tidigare när jag ska mornträna, bara för a
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:22Nej, inte farligt.
Fast det är inte så svårt att äta en tallrik pasta innan man går och lägger sig så man har kolhydrater i kroppen när det är dags att träna, och så slipper man gå upp tidigt 🙂
Nej, inte farligt.
Fast det är inte så svårt att äta en tallrik pasta innan man går och lägger sig så man har kolhydrater i kroppen när det är dags att träna, och så slipper man gå upp tidigt 🙂
Quote from Elias Engqvist on 1 December 2009, 13:26Man kan också fylla på med snabba kolhydrater under träningen! Tex sportdryck, gel eller nåt hemlagat...
Man kan också fylla på med snabba kolhydrater under träningen! Tex sportdryck, gel eller nåt hemlagat...
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 13:27Alltså, man ska ha en ganska aktiv nattsömn om man ska lyckas tömma glykogedepåerna under natten... Under sommaren springer jag ofta mornpass, vanligtvis före frukost, upp till 20 km, och det utan att jag kör slut på glykogenet.
Jag tror bestämt att den
Alltså, man ska ha en ganska aktiv nattsömn om man ska lyckas tömma glykogedepåerna under natten... Under sommaren springer jag ofta mornpass, vanligtvis före frukost, upp till 20 km, och det utan att jag kör slut på glykogenet.
Jag tror bestämt att den