Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 08:02Myrbo aka Klippmark skriver som vanligt kloka saker. Jag tror det sitter mycket mentalt, du har ju ändå tränat kontinuerligt nu i några år. Vi är ju många som njuter av tröttheten och att pressa sig mer än vad man tror man orkar. Under själva loppet kan m
Myrbo aka Klippmark skriver som vanligt kloka saker. Jag tror det sitter mycket mentalt, du har ju ändå tränat kontinuerligt nu i några år. Vi är ju många som njuter av tröttheten och att pressa sig mer än vad man tror man orkar. Under själva loppet kan m
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 08:13Lyssna på Frida, hon vet vad hon pratar om och hennes upplägg är klockrent.
Lyssna på Frida, hon vet vad hon pratar om och hennes upplägg är klockrent.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 08:14Niklas, jag ställer mig ytterst tveksam till din analys.
Sylvia, träna på med så mycket löpning du orkar. Lyckas du öka din totalmängd löpning under vinter kommer du garanterat att utvecklas utan att du behöver peta i detaljer. Även om Frida var ganska
Niklas, jag ställer mig ytterst tveksam till din analys.
Sylvia, träna på med så mycket löpning du orkar. Lyckas du öka din totalmängd löpning under vinter kommer du garanterat att utvecklas utan att du behöver peta i detaljer. Även om Frida var ganska
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 08:27Visst har Frida ett bra upplägg och det är svårt att hitta någon som kan mer om träning, skulle vara någon av hennes mer seniora forskarkollegor då 🙂
Men jag snöar ändå lite in på det mentala "med inte så särskild stor ansträngning". Sylvia behöver få
Visst har Frida ett bra upplägg och det är svårt att hitta någon som kan mer om träning, skulle vara någon av hennes mer seniora forskarkollegor då 🙂
Men jag snöar ändå lite in på det mentala "med inte så särskild stor ansträngning". Sylvia behöver få
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 08:33Bara ett inlägg om det mentala - att våga ta sig ur bekvämlighetszonen. Har själv jobbat en del med detta. Har blivit peppad av Mackans bok och en artikel i RW för några månaders sedan. Ett lopp SKA vara obehagligt och obekvämt, rent av plågsamt om man vi
Bara ett inlägg om det mentala - att våga ta sig ur bekvämlighetszonen. Har själv jobbat en del med detta. Har blivit peppad av Mackans bok och en artikel i RW för några månaders sedan. Ett lopp SKA vara obehagligt och obekvämt, rent av plågsamt om man vi
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 09:36Håller med om "Snittpuls på 171 när man springer i 6:23 tempo låter inte bra tycker jag med tanke på din låga vilopuls."
Du har ju tränat en hel del, och ett par mil i veckan tycker jag borde räcka till snabbare löpning om du är frisk o tränar rätt. Men
Håller med om "Snittpuls på 171 när man springer i 6:23 tempo låter inte bra tycker jag med tanke på din låga vilopuls."
Du har ju tränat en hel del, och ett par mil i veckan tycker jag borde räcka till snabbare löpning om du är frisk o tränar rätt. Men
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 09:58Utan att veta personens maxpuls går det inte säga någonting om huruvida 171 i snittpuls är bra/dåligt i en viss fart. Nästintill helt irrelevant vad personen har för vilopuls.
Utan att veta personens maxpuls går det inte säga någonting om huruvida 171 i snittpuls är bra/dåligt i en viss fart. Nästintill helt irrelevant vad personen har för vilopuls.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 10:08Jag tror du behöver träna det mentala, alltså träna dig på att plågas om du vill springa snabbare.
Du är yngre än mig, du väger mindre än mig, du tränar mer än vad jag gör och jag springer oftast snabbare än dig. (Har kollat på dina lopp och pb). Förklar
Jag tror du behöver träna det mentala, alltså träna dig på att plågas om du vill springa snabbare.
Du är yngre än mig, du väger mindre än mig, du tränar mer än vad jag gör och jag springer oftast snabbare än dig. (Har kollat på dina lopp och pb). Förklar
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 10:52Jag håller med Ingmari. Träna på att "plåga" dig. Om man inte tävlar så ofta, vilket du ju inte gör, tror jag inte det funkar med att bara njutlöpa för att ge järnet på tävling. Då finns nog risken att det blir en mental flopp - även om det skulle vara så
Jag håller med Ingmari. Träna på att "plåga" dig. Om man inte tävlar så ofta, vilket du ju inte gör, tror jag inte det funkar med att bara njutlöpa för att ge järnet på tävling. Då finns nog risken att det blir en mental flopp - även om det skulle vara så
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2012, 11:02Intervaller i grupp är ett väldigt bra sätt att träna sig på att plåga sig! Rekommenderas varmt.
Intervaller i grupp är ett väldigt bra sätt att träna sig på att plåga sig! Rekommenderas varmt.