Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en lugn kväll med filmtittande. Just sett The International och nu börjar visst Black Hawk Down på tv4 så blir väl att slötitta på den...

Twilight är illa skrivna (vilket är förvånande, för Meyer kan skriva), men historien är genialisk. Hon träffar så rätt på så många av samtidens springande punkter. Till exempel lyfter hon kvinnliga egenskaper till högstatus (vilket jag inte sett någon ino

Haha, men Tobias, jag menade ju inte att du var en gubbe. Du sa att det var lite gubbvarning i kväll. Om det berodde på att man gillar "så skall det låta" så borde det vara gubbvarning på mig med. Det var bara det jag menade 😉

Hmm, egenskaper som?
Som sagt, inte läst/sett. Har bara inte tyckt de verkar så bra (filmerna alltså).

Håller med dig här Johan.

De som säger sig ha sett filmerna tycker tydligen att ettan är helt ok men därefter blir det sämre... Har inte sett och ingen av de jag pratat med har varit extrem fan..

Är lite som melodifestivalen som alla är trötta på och tycker illa om, men de flesta ser på den...

Du menar en sån sajt... men usch å fy så omoraliskt. Träffa andra människor när du har oss.

Jag har sett den här versionen av dem. De är rätt bra iaf 😀

New Moon in a Minute

Twilight: Eclipse in a Minute

Robert, precis. Har det låg status, vågar folk inte säga att de får ut något av det. Så då får det lägre status. Så då vågar ännu färre säga att de gillar det... ad infinitum.
Själv lider jag av en utvecklingsstörning i statustänkandet, så jag deklarerar

Jag har sett de första två filmerna i Twilight-serien. Första är faktiskt en bra film, och jag blev glad av att mina fördomar om den kom på skam. Andra filmen var inte alls lika bra.

Mitt grundproblem med hela serien är dock att jag inte kan fatta hur tj