Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:14K-G> Förstår inte vad du menar med 5K. Är det 5000m eller 5000steg?
Jag menar 5000m, och det klarar alla mina grannar utan problem. Även om de knappast kan springa den sträckan.
Klipper jag gräsmattan hemma ger det 6000 steg, testade med stegmätare en g
K-G> Förstår inte vad du menar med 5K. Är det 5000m eller 5000steg?
Jag menar 5000m, och det klarar alla mina grannar utan problem. Även om de knappast kan springa den sträckan.
Klipper jag gräsmattan hemma ger det 6000 steg, testade med stegmätare en g
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:34Jag tror alltså inte på hårda intervaller som nybörjare. Däremot tycker jag att en varierande löphastighet sliter mindre än att ligga och mala på samma km-tid. Löpsteget blir som skrivits högre upp varierat i och med förändringen i fart. Det bästa jag vet
Jag tror alltså inte på hårda intervaller som nybörjare. Däremot tycker jag att en varierande löphastighet sliter mindre än att ligga och mala på samma km-tid. Löpsteget blir som skrivits högre upp varierat i och med förändringen i fart. Det bästa jag vet
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:42Stig.
Även jag försöker hänga med.
Numera skrivs km som K internationellt.
5K = 5km = 5.000 meter.
De flesta kan nog söndagspromenera 5K men för få gör det.
Väldigt få klarar av att springa samma sträcka. Oavsett fart.Och variera intervallen också, 15/1
Stig.
Även jag försöker hänga med.
Numera skrivs km som K internationellt.
5K = 5km = 5.000 meter.
De flesta kan nog söndagspromenera 5K men för få gör det.
Väldigt få klarar av att springa samma sträcka. Oavsett fart.
Och variera intervallen också, 15/1
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 09:47Sugande intervalldrag & tröskelpass höjer skaderisken för de flesta.
Fartlek = fart + lek, och lek ska ju vara kul. Men under korta sträckor utan nån vetenskaplig high-tech planering i förväg. För annars blir det ju inte spontant & kul...
Sugande intervalldrag & tröskelpass höjer skaderisken för de flesta.
Fartlek = fart + lek, och lek ska ju vara kul. Men under korta sträckor utan nån vetenskaplig high-tech planering i förväg. För annars blir det ju inte spontant & kul...
Quote from Magnus Gelang on 15 March 2010, 09:57Ok, kan man tolka det så här:
Om jag känner för att springa lite snabbare då och då under min joggingrunda så är det inget som skadar, men jag ska inte köra hårda intervaller?
Så länge jag har gympa så får jag bara ihop 2 joggingpass/vecka, men i sommar
Ok, kan man tolka det så här:
Om jag känner för att springa lite snabbare då och då under min joggingrunda så är det inget som skadar, men jag ska inte köra hårda intervaller?
Så länge jag har gympa så får jag bara ihop 2 joggingpass/vecka, men i sommar
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 10:20Bra sammanfattning. Lustfyllda fartökningar när det känns bra är något helt annat än klockstyrda utmattningar.
Bra sammanfattning. Lustfyllda fartökningar när det känns bra är något helt annat än klockstyrda utmattningar.
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 10:39Precis vad jag menar med intervaller. Att man springer i växlande tempo, och att man gör det som känns bäst.
Det finns för mycket klockor i världen och för mycket siffror i löpning. Spring varierat och var nyfiken, man behöver inte veta hur långt man spr
Precis vad jag menar med intervaller. Att man springer i växlande tempo, och att man gör det som känns bäst.
Det finns för mycket klockor i världen och för mycket siffror i löpning. Spring varierat och var nyfiken, man behöver inte veta hur långt man spr
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 10:48Jag tycker intervallträning är den roligaste löpträningen! (Det kanske finns någon koppling till vilka tävlingsdistanser jag gillar.)
Jag tycker intervallträning är den roligaste löpträningen! (Det kanske finns någon koppling till vilka tävlingsdistanser jag gillar.)
Quote from Elias Engqvist on 15 March 2010, 10:49Ja, frågan är om du, bullen springer för att det är skönt att vara ute i naturen eller för att du vill förbättra dig/din kropp känna dig starkare och bättre.
Jag skiljer rejält på att vara ute och njutspringa i naturen och att träna min kropp för att (bl
Ja, frågan är om du, bullen springer för att det är skönt att vara ute i naturen eller för att du vill förbättra dig/din kropp känna dig starkare och bättre.
Jag skiljer rejält på att vara ute och njutspringa i naturen och att träna min kropp för att (bl
Quote from Magnus Gelang on 15 March 2010, 10:53Christer: Jag började jogga för att jag ville hitta en träningssort som är väldigt enkel att utföra var man än befinner sig och som gav mer träning/mer förbränning än bara snabba promenader (som annars är det superenklaste att utföra var man än är).
Christer: Jag började jogga för att jag ville hitta en träningssort som är väldigt enkel att utföra var man än befinner sig och som gav mer träning/mer förbränning än bara snabba promenader (som annars är det superenklaste att utföra var man än är).