Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 20:58Stig.
Hur många svenska medborgare klarar 5K?Jag var en gång en hyfsad sprinter liksom många andra.
Vi knatar fortfarande.Intervallträning är ett relativt nytt påfund.
En effekt är att bra många fler skadas.
Än värre.
De lägger av.Vi använde fartlek
Stig.
Hur många svenska medborgare klarar 5K?
Jag var en gång en hyfsad sprinter liksom många andra.
Vi knatar fortfarande.
Intervallträning är ett relativt nytt påfund.
En effekt är att bra många fler skadas.
Än värre.
De lägger av.
Vi använde fartlek
Quote from Magnus Gelang on 14 March 2010, 21:01Tack alla.
Den typen av intervaller (gå/jogga) som Kristina Fia-Lotta beskriver kör jag redan, det var så jag lärde mig att jogga över huvud taget och nu under vintern har jag kört det upplägget på VU som är 1 mil.
När jag pratar intervaller här så mena
Tack alla.
Den typen av intervaller (gå/jogga) som Kristina Fia-Lotta beskriver kör jag redan, det var så jag lärde mig att jogga över huvud taget och nu under vintern har jag kört det upplägget på VU som är 1 mil.
När jag pratar intervaller här så mena
Quote from Magnus Gelang on 14 March 2010, 21:02Jens: Värmer och upp och varvar ner gör jag genom snabb gång före och efter dessa drygt 3 km som jag joggar.
Jens: Värmer och upp och varvar ner gör jag genom snabb gång före och efter dessa drygt 3 km som jag joggar.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 21:13Bullen77> Intervaller finns i olika former.
-Korta intervaller ger muskler och snabbhet.
-Långa intervaller ger uthållighet mot mjölksyra och kondition (syreupptagningsförmåga).Man får träna på det man behöver bäst, och kan blanda alla former beroende p
Bullen77> Intervaller finns i olika former.
-Korta intervaller ger muskler och snabbhet.
-Långa intervaller ger uthållighet mot mjölksyra och kondition (syreupptagningsförmåga).
Man får träna på det man behöver bäst, och kan blanda alla former beroende p
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 21:24Löpning sliter men vi är ju alla individer. Jag och många andra har fått olika skadeproblem av för hög fart men det gäller ju givetvis inte alla. Så råden varierar nog med våra olika erfarenheter.
Löpning sliter men vi är ju alla individer. Jag och många andra har fått olika skadeproblem av för hög fart men det gäller ju givetvis inte alla. Så råden varierar nog med våra olika erfarenheter.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 21:25Det finns ytterligare ett användningsområde för intervaller.
När man har tränat mycket distans så kan det vara svårt att komma upp i den hastighet som man egentligen har kondition för. Orsaken till detta är att man använder en något annan teknik när man
Det finns ytterligare ett användningsområde för intervaller.
När man har tränat mycket distans så kan det vara svårt att komma upp i den hastighet som man egentligen har kondition för. Orsaken till detta är att man använder en något annan teknik när man
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 21:34Lars> Att springa i 15 klara de flesta. Man behöver inte ge max varje gång. Och sedan beror det på hur många set man gör. (eller om det heter reps)
K-G> Intervall ett nytt påfund? Knappast, hört talas om naturliga intervaller?
Barn springer alltid i inte
Lars> Att springa i 15 klara de flesta. Man behöver inte ge max varje gång. Och sedan beror det på hur många set man gör. (eller om det heter reps)
K-G> Intervall ett nytt påfund? Knappast, hört talas om naturliga intervaller?
Barn springer alltid i inte
Quote from Catharina Brattlin on 14 March 2010, 21:45Stig, vi har olika uppfattning och Bullen väljer självklart det sätt som passar henne bäst. 🙂
Jag är bara orolig för att det, om man blandar in en massa olika parametrar innan hon ens har fått kontinuitet i sin löpträning, dvs 3 pass VARJE vecka, blir
Stig, vi har olika uppfattning och Bullen väljer självklart det sätt som passar henne bäst. 🙂
Jag är bara orolig för att det, om man blandar in en massa olika parametrar innan hon ens har fått kontinuitet i sin löpträning, dvs 3 pass VARJE vecka, blir
Quote from Magnus Gelang on 14 March 2010, 21:56Stig: Det där du skrev om lät väldigt avancerat och nej inte alls kul *sorry*. EDIT: Eller tråkigt och tråkigt,,,snarare sånt som jag inte riktigt begriper mig på 😀
Men nej då, jag ska inte ta det för snabbt, jag har ingen önskan att springa milen under
Stig: Det där du skrev om lät väldigt avancerat och nej inte alls kul *sorry*. EDIT: Eller tråkigt och tråkigt,,,snarare sånt som jag inte riktigt begriper mig på 😀
Men nej då, jag ska inte ta det för snabbt, jag har ingen önskan att springa milen under
Quote from Catharina Brattlin on 14 March 2010, 21:57Bra Bullen! Babysteps. 😉
Bra Bullen! Babysteps. 😉