Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 19:01Under dagens runda låg jag hela tiden och tänkte "Inte hälen först, inte hälen först. Det är jefvligt obekvämt i knät när du sätter i hälen hårt först. Inte hälen först..." och det funkade nog faktiskt! Jag kände inte av något i något av mina knän. 😀
Under dagens runda låg jag hela tiden och tänkte "Inte hälen först, inte hälen först. Det är jefvligt obekvämt i knät när du sätter i hälen hårt först. Inte hälen först..." och det funkade nog faktiskt! Jag kände inte av något i något av mina knän. 😀
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 21:33Trådkapning på gång, men jag kände jag måste hoppa in!
Klart överviktiga kan springa, jag hörde från olika håll att det skulle gå åt h-e jag skulle paja kroppen och knäna och störta död till marken ungefär.
Det var rent skitsnack. Det var bara att köra
Trådkapning på gång, men jag kände jag måste hoppa in!
Klart överviktiga kan springa, jag hörde från olika håll att det skulle gå åt h-e jag skulle paja kroppen och knäna och störta död till marken ungefär.
Det var rent skitsnack. Det var bara att köra
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 08:57Fortsatt OT: Rätt Anders, men en överviktig måste hålla igen mer på tempot för att bibehålla samma belastning/skaderisk. Å andra sidan om man lyckas fixa övervikten så blir allt g-r-y-m-t mycket lättare. Bara en liten obetydlig detalj bland många andra: M
Fortsatt OT: Rätt Anders, men en överviktig måste hålla igen mer på tempot för att bibehålla samma belastning/skaderisk. Å andra sidan om man lyckas fixa övervikten så blir allt g-r-y-m-t mycket lättare. Bara en liten obetydlig detalj bland många andra: M
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 12:01>Det enda jag lider av som tung löpare egentligen är uppförsbackar. Det kostar något jävulskt när man har 30 kg övervikt.
Anders, det där har med styrka att göra, inte kondition. Och som Anders säger ovan, allteftersom du nu går ner i vikt blir du grymt
>Det enda jag lider av som tung löpare egentligen är uppförsbackar. Det kostar något jävulskt när man har 30 kg övervikt.
Anders, det där har med styrka att göra, inte kondition. Och som Anders säger ovan, allteftersom du nu går ner i vikt blir du grymt
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 13:22Nog har det väl med kondition att göra också?
På Rogers bergstävling i år så sprang både Lisse (Liselott Guest) och jag. Vi är normalt lika snabba över 10 km. Jag tränar mer styrka och kan bära min egna högre vikt lika långt som Lisse men här på startli
Nog har det väl med kondition att göra också?
På Rogers bergstävling i år så sprang både Lisse (Liselott Guest) och jag. Vi är normalt lika snabba över 10 km. Jag tränar mer styrka och kan bära min egna högre vikt lika långt som Lisse men här på startli
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 15:17Ja tempot är jag ganska försiktig mer, är med intresserad av att faktiskt orka jobba med hög puls i en timme, det har varit ett mål rätt länge och nu går det faktiskt utan att det är för den skull dödligt 🙂
Övervikten går sakta neråt. Jag tror heller in
Ja tempot är jag ganska försiktig mer, är med intresserad av att faktiskt orka jobba med hög puls i en timme, det har varit ett mål rätt länge och nu går det faktiskt utan att det är för den skull dödligt 🙂
Övervikten går sakta neråt. Jag tror heller in
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 16:26Skapa egen tråd angående detta istället kanske? Jag är intresserad av vad folk tänker på i spåret (vilket rubriken är) inte om tjocka kan springa eller inte.
Skapa egen tråd angående detta istället kanske? Jag är intresserad av vad folk tänker på i spåret (vilket rubriken är) inte om tjocka kan springa eller inte.
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 17:19Fyf**n va jobbigt att komma igång -> Nu känns det lättare -> *tomhet/mörker/meditation* -> Shit vad skönt det vart när jag slutade tänka på löpningen, men v*f**n nu börjar jag ju tänka på löpningen igen -> Fyfaan va jobbigt -> Åh snart blir det nedförsbac
Fyf**n va jobbigt att komma igång -> Nu känns det lättare -> *tomhet/mörker/meditation* -> Shit vad skönt det vart när jag slutade tänka på löpningen, men v*f**n nu börjar jag ju tänka på löpningen igen -> Fyfaan va jobbigt -> Åh snart blir det nedförsbac
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 18:18Jag tänker att jag skulle gå ner de sista två kilona också
... Skulle ge 6 s/km eller 1 min per mil 😀
Jag tänker att jag skulle gå ner de sista två kilona också
... Skulle ge 6 s/km eller 1 min per mil 😀
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 22:10Jag skriver faktiskt väldigt ofta - i tankarna, alltså - funbeat-bloggar eller kommentarer till träningspasset jag just är ute på. Ibland skriver jag sedan exakt det jag har tänkt under löprudan eller så skriver jag något helt annat. Oftast en starkt förk
Jag skriver faktiskt väldigt ofta - i tankarna, alltså - funbeat-bloggar eller kommentarer till träningspasset jag just är ute på. Ibland skriver jag sedan exakt det jag har tänkt under löprudan eller så skriver jag något helt annat. Oftast en starkt förk