Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:15Ja, precis som du skriver Anneli så kan man säkert förbättra sin löpning även genom att träna upp sin kondition genom annan träning. Däremot är det lite beroende av hur bra kondition man hr i grunden.
Ju mer otränad man är desto mer märks förbättringar i
Ja, precis som du skriver Anneli så kan man säkert förbättra sin löpning även genom att träna upp sin kondition genom annan träning. Däremot är det lite beroende av hur bra kondition man hr i grunden.
Ju mer otränad man är desto mer märks förbättringar i
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:35"Ju mer otränad man är desto mer märks förbättringar inom alla områden när man börjar träna."
Ja, absolut Jenny. Jag upplevde tex en klar förbättring när jag med en arm lyfte upp 20 liter kattsand på matvarubandet. Armmuskler och bålstyrka har jag fått a
"Ju mer otränad man är desto mer märks förbättringar inom alla områden när man börjar träna."
Ja, absolut Jenny. Jag upplevde tex en klar förbättring när jag med en arm lyfte upp 20 liter kattsand på matvarubandet. Armmuskler och bålstyrka har jag fått a
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:52Att konditionen förbättras snabbare än kroppen i övrigt skriver jag under på direkt! Började träna en del 2009 och tyckte det gick kanonbra på alla sätt, tills jag helt enketl körde på mer än vad mina knän tålde. Tog först fram till i höstas innan jag kun
Att konditionen förbättras snabbare än kroppen i övrigt skriver jag under på direkt! Började träna en del 2009 och tyckte det gick kanonbra på alla sätt, tills jag helt enketl körde på mer än vad mina knän tålde. Tog först fram till i höstas innan jag kun
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:58Ja självklart blir man bra på det man tränar! 🙂
Men förstår inte hur det kan bli sån stor skillnad om jag springer
låt säga 20 km i veckan uppdelat på två pass eller 20 km uppdelat
på 3-4 pass...?
Ja självklart blir man bra på det man tränar! 🙂
Men förstår inte hur det kan bli sån stor skillnad om jag springer
låt säga 20 km i veckan uppdelat på två pass eller 20 km uppdelat
på 3-4 pass...?
Quote from Camilla Höög on 10 May 2011, 13:08Annicas inlägg (fjärde uppifrån) svarar på det. Exakt hur ofta du ska träna beror på hur du svarar på träning och återhämtning.
Annicas inlägg (fjärde uppifrån) svarar på det. Exakt hur ofta du ska träna beror på hur du svarar på träning och återhämtning.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 13:10- AT -, det är sant, men jag tänker mig att styrketräningen garderar för sånt?
Jag tror inte att man kan cykla hela sommaren, inte springa och sen bränna av en halvmara utan att få problem. Däremot ställer jag mig fundersam till att den enda träningen so
- AT -, det är sant, men jag tänker mig att styrketräningen garderar för sånt?
Jag tror inte att man kan cykla hela sommaren, inte springa och sen bränna av en halvmara utan att få problem. Däremot ställer jag mig fundersam till att den enda träningen so
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 13:31Tvärtom kanske? Löpning gynnar många andra sporter för att det är så lätt att få hög puls och därmed bra central kondition.
Tvärtom kanske? Löpning gynnar många andra sporter för att det är så lätt att få hög puls och därmed bra central kondition.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:08Okej tack! Jag får börja lägga in 3 pass i veckan helt enkelt!
Okej tack! Jag får börja lägga in 3 pass i veckan helt enkelt!
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 19:38Löpträningen tränar inte enbart kondition och muskler utan även leder och muskelfästen. Dessa delar byggs inte upp lika snabbt och därför är det viktigt att trappa upp träningen försiktigt för att inte dra på sig skador.
Löpträningen tränar inte enbart kondition och muskler utan även leder och muskelfästen. Dessa delar byggs inte upp lika snabbt och därför är det viktigt att trappa upp träningen försiktigt för att inte dra på sig skador.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 21:53Jag kör 6-7 pass i veckan. Vilka hemska saker kommer jag att drabbas av pga det?
Jag kör 6-7 pass i veckan. Vilka hemska saker kommer jag att drabbas av pga det?