Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:03Tack Annica! Ska testa det där med pulsen och se om jag hittar något mönster. 🙂
Tack Annica! Ska testa det där med pulsen och se om jag hittar något mönster. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:07Det svåra, tyckte jag, var att hitta cirka-pulsén att jämföra med. 🙂
Det svåra, tyckte jag, var att hitta cirka-pulsén att jämföra med. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:15Jo, det kräver ju lite empiriska studier... 😉
Jo, det kräver ju lite empiriska studier... 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:29Vila för Elofsson är nog av typen 2-3h distans skidor eller 3-4h cykel 🙂 Tränar man så pass mycket som han gjorde så mår kroppen inte bra av att vila helt...
Vila för Elofsson är nog av typen 2-3h distans skidor eller 3-4h cykel 🙂 Tränar man så pass mycket som han gjorde så mår kroppen inte bra av att vila helt...
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:30Oskar, nej han vilade helt lördag+söndag.
Oskar, nej han vilade helt lördag+söndag.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 12:08Apropå vila och återhämtning:
En artikel på RW:s hemsida som förespråkar dubbla pass rekommenderar att man vilar minst 4 timmar och ser till att kroppen får ordentligt med vätska och energi så den kan återhämta sig.
http://www.runnersworld.com/article/0
Apropå vila och återhämtning:
En artikel på RW:s hemsida som förespråkar dubbla pass rekommenderar att man vilar minst 4 timmar och ser till att kroppen får ordentligt med vätska och energi så den kan återhämta sig.