Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det där med rå jargong är intressant. Efter målgången på Jubileumsmaran råkade jag dela gräsfläck på ÖIP med Kjell-Erik Stål. Några utländska löpare frågade hur han hade lyckats få startnummer 1 och han förklarade på Osbyenglish att han var svensk rekordh

En udda sak är väl att en del nytänkare stöder sig väldigt ofta på det som var för väldigt länge sedan.
Sedan sågar de i höjd med fotknölarna alla som kommer med gammal skit från ca. 10-50 år bakåt.
Erfarenheter är inte mycket värda.
Nya rön har ju bevi

"Kära" K-G, "Då på 80-talet var stora bokstäver helt OK." Du menar då man skrev brev? Dvs pappersbrev. Internet FANNS inte på 80-talet (möjligtvis hade de allra mest involverade tillgång till det 1989...)

Varför börjar du prata om versaler nu (för jag an

K-G: "Nya rön har ju bevisat att det "gamla" gäller ej längre. Vilket "gamla"?"

Vilka "Nya rön"? Vilket "Det gamla"?

Du bara babblar på!

Christer. Kan jag maila dig direkt?
Plus att du svarar.
Tillägg.
Nu hann du in emellan.
Jag skrev 20-50 år.
Maila mig om du vill ha privat skrivande.

Nej inget privat skriveri nu, vi andra som öppnat varsin öl här och bara njuter av gubb-fighten 😉

Glöm inte popkornen - man måste ha lite salt och fett också!

Intressant tråd. En reflektion: hur kommer det sig att den generationen som var ute och spontanidrottade och sprang hela tiden och presterade på topp, att den generationen sen låste in sina egna barn så att de blev feta, lata och presterade uselt på marat

K O,
Vi får fortsätta denna delen av tråden med muskelstelhet, höftsträckare etc i en annan tråd. Det dyker nog upp en snart som passar bättre. Jag håller med att det är lite konstigt med tex varför vi blir stela. Jag skall också uppdatera mig på hur det

Anders. Svar från en enda person.
På lördag startar min son son Niclas och jag på ett välgörenhetslopp i Monaco.
Det är på 8 dygn.
Niclas är 184 cm lång, väger 60 kg.
Jag är 180 cm lång och väger 85 kg.