Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 19:36Våra förfäder verkar ha gillat fisk och då var det inte så mycket barfotalöpning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pinnacle_Point
Våra förfäder verkar ha gillat fisk och då var det inte så mycket barfotalöpning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pinnacle_Point
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 21:25Och uppföljningsartikeln: http://www.dn.se/sport/fyra-fragor-till-johan-rogestedt :
"2. Vem är din tränare?
–?Jag tränar med Ulf Friberg. Hittills har vi kört tre pass i veckan, men jag har precis flyttat till Göteborg vilket gör att vår satsning kanske
Och uppföljningsartikeln: http://www.dn.se/sport/fyra-fragor-till-johan-rogestedt :
"2. Vem är din tränare?
–?Jag tränar med Ulf Friberg. Hittills har vi kört tre pass i veckan, men jag har precis flyttat till Göteborg vilket gör att vår satsning kanske
Quote from Jonny Persson on 12 November 2012, 21:27Niklas: Johan tränar väldigt mycket mer än tre pass i veckan. Han syftar garanterat på den träningen där Friberg är med.
Niklas: Johan tränar väldigt mycket mer än tre pass i veckan. Han syftar garanterat på den träningen där Friberg är med.
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 21:29Man ska inte tro på allt som står i tidningen. Självklart har Rogestedt inte tränat endast tre pass i veckan.
Man ska inte tro på allt som står i tidningen. Självklart har Rogestedt inte tränat endast tre pass i veckan.
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 21:52Han syftar väll på sina 3 intervallpass i veckan.
Han syftar väll på sina 3 intervallpass i veckan.
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 22:56Jag vet inte om intervjun säger så mycket om varför marastandarden har sjunkit. Kanske mer om varför medeldistanseliten inte hänger med i utvecklingen.
Håkan, ja, jag menar att höftsträckarna (rumpa, hamstrings) tränas mer än höftböjarna i backe. Skillna
Jag vet inte om intervjun säger så mycket om varför marastandarden har sjunkit. Kanske mer om varför medeldistanseliten inte hänger med i utvecklingen.
Håkan, ja, jag menar att höftsträckarna (rumpa, hamstrings) tränas mer än höftböjarna i backe. Skillna
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 07:25Tuffhet och vad var godkänt? Har ju nämnts.
På 80-talet fanns det för ickeelit ett minimikrav för att kallas löpare:
Marathon under 3:30.
Detta innebär 5 min/km.
Långsammare än så, ja då sprang man inte.Nu jublas det åt de som klarar ett marathonlopp
Tuffhet och vad var godkänt? Har ju nämnts.
På 80-talet fanns det för ickeelit ett minimikrav för att kallas löpare:
Marathon under 3:30.
Detta innebär 5 min/km.
Långsammare än så, ja då sprang man inte.
Nu jublas det åt de som klarar ett marathonlopp
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2012, 07:39Vadå "på 80-talet fanns..."? Bland dina kompisar kanske det fanns det. Sluta snacka som att du äger hela forntiden. Jag och mina kompisar sprang också på 80-talet. Vi kallade oss också löpare, vi tittade inte så mycket på tider utan sprang för att det va
Vadå "på 80-talet fanns..."? Bland dina kompisar kanske det fanns det. Sluta snacka som att du äger hela forntiden. Jag och mina kompisar sprang också på 80-talet. Vi kallade oss också löpare, vi tittade inte så mycket på tider utan sprang för att det va
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 08:13Går du på diet Christer?
Jag skrev även att 5 km är att anse som bra. Plus att 6 timmar är kanon.
Dessutom så är det tråkigt att än en gång konstatera att du är väl stingslig.
Du tog upp detta med eventuella påståenden.
Det är påståenden. 🙂PS.
Sen
Går du på diet Christer?
Jag skrev även att 5 km är att anse som bra. Plus att 6 timmar är kanon.
Dessutom så är det tråkigt att än en gång konstatera att du är väl stingslig.
Du tog upp detta med eventuella påståenden.
Det är påståenden. 🙂
PS.
Sen
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2012, 08:37Du skriver allting som om det vore evinnerliga sanningar - precis som dom du kritiserar - det är det jag vänder mig emot.
Du har lika lite som nån annan rätt att säga hur det är eller hur det var som om det vore någon evig sanning. Du kan bara säga hur d
Du skriver allting som om det vore evinnerliga sanningar - precis som dom du kritiserar - det är det jag vänder mig emot.
Du har lika lite som nån annan rätt att säga hur det är eller hur det var som om det vore någon evig sanning. Du kan bara säga hur d