Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 10:04K-G,
(t+) för den prestationen och framförallt för att ni som förälder och son gör en sån sak tillsammans. Jag hoppas jag gör likadant när mina barn är stora nog. Femåringen har redan bokat in Vätternrundan med mig det år han fyller arton.
K-G,
(t+) för den prestationen och framförallt för att ni som förälder och son gör en sån sak tillsammans. Jag hoppas jag gör likadant när mina barn är stora nog. Femåringen har redan bokat in Vätternrundan med mig det år han fyller arton.
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 10:56Skäms K-G, du har ju ett BMI som en hockeyspelare... 🙂
Niclas verkar däremot ha en riktig löparkropp...
Apropå curlinggenerationen: Om du hade skjutsat honom lite oftare till löpträningen kunde han ha blivit en riktigt vass löpare 😉
Skäms K-G, du har ju ett BMI som en hockeyspelare... 🙂
Niclas verkar däremot ha en riktig löparkropp...
Apropå curlinggenerationen: Om du hade skjutsat honom lite oftare till löpträningen kunde han ha blivit en riktigt vass löpare 😉
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 14:30Min 9-åring har varit med mig på flera lopp, senast var han med på Lidingöloppet, där vi kunde heja på varandra i våra respektive lopp. En fantastisk upplevelse tillsammans! I Blodomloppet Visby sprang han 5:an och kom med god marginal på övre halvan av r
Min 9-åring har varit med mig på flera lopp, senast var han med på Lidingöloppet, där vi kunde heja på varandra i våra respektive lopp. En fantastisk upplevelse tillsammans! I Blodomloppet Visby sprang han 5:an och kom med god marginal på övre halvan av r
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 14:42Bra Tomas.
Har haft ett antal inte så gamla på mina varvlopp. Tror att om de ej har bestämd sträcka så blir det mindre kämpigt.
Monaco:
2008 - 523 km
2009 - 865 km. Då var Niclas ( född 1967 ) med
2010 - 857 km.
2010 var vädret inte lika fantastiskt so
Bra Tomas.
Har haft ett antal inte så gamla på mina varvlopp. Tror att om de ej har bestämd sträcka så blir det mindre kämpigt.
Monaco:
2008 - 523 km
2009 - 865 km. Då var Niclas ( född 1967 ) med
2010 - 857 km.
2010 var vädret inte lika fantastiskt so
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 14:58Här lite norsk betraktelse 1994 - nu.
http://www.kondis.no/jessheim-vintermaraton-1994.5126860-127694.html
Här lite norsk betraktelse 1994 - nu.
http://www.kondis.no/jessheim-vintermaraton-1994.5126860-127694.html
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 21:37Kjell-erik Ståhl verkade veta vad han talade om.
http://jwallerstein.blogspot.se/2012/11/svensk-lopning-var-som-bast-1982-och.html?spref=fb
Kjell-erik Ståhl verkade veta vad han talade om.
http://jwallerstein.blogspot.se/2012/11/svensk-lopning-var-som-bast-1982-och.html?spref=fb
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 22:17Kul att Wallerstein pekar på just den här Funbeattråden från sin blogg. Annars tycker jag att Fredrik Uhrboms kommentar där säger det mesta.
Kul att Wallerstein pekar på just den här Funbeattråden från sin blogg. Annars tycker jag att Fredrik Uhrboms kommentar där säger det mesta.
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 07:21Hur var sponsringen på 80-talet? Var den stor? Fick Fredrik Uhrbom sponsra då?
Hur var sponsringen på 80-talet? Var den stor? Fick Fredrik Uhrbom sponsra då?
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 08:09Sponsring. När började det ordet användas?
80-talet. Glöm detta.
Den "sponsring" som då fanns var det positiva umgänget med likasinnade.Att sponsring är bra i vissa länder är helt OK, men varför sponsra en bortskämd svensk ungdom?
Vi i Sverige + ett an
Sponsring. När började det ordet användas?
80-talet. Glöm detta.
Den "sponsring" som då fanns var det positiva umgänget med likasinnade.
Att sponsring är bra i vissa länder är helt OK, men varför sponsra en bortskämd svensk ungdom?
Vi i Sverige + ett an
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 09:12Kommentaren om träning i grupp mot individuella program var intressant. Ligger nog en del i det. Se bara på FB alla som sitter hemma o pillar med pulsslag hit o dit och olika specialprogram för att nå blygsamma tider, när sociala kompispass med snack före
Kommentaren om träning i grupp mot individuella program var intressant. Ligger nog en del i det. Se bara på FB alla som sitter hemma o pillar med pulsslag hit o dit och olika specialprogram för att nå blygsamma tider, när sociala kompispass med snack före