Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 16:31Ah, den boken hade jag inte hört talas om. Får införskaffas!
Ah, den boken hade jag inte hört talas om. Får införskaffas!
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 16:55Medan man väntar på att få hem den boken i brevlådan (gäller även mig) så kan man roa sig med denna artikel där Yttergren är medförfattare:
http://idrottsforum.org/articles/yttergren/andersson_vangell_yttergren/andersson_vangell_yttergren110511.html
All
Medan man väntar på att få hem den boken i brevlådan (gäller även mig) så kan man roa sig med denna artikel där Yttergren är medförfattare:
All
Quote from Jonny Persson on 16 November 2012, 16:59Och jag är inte alls förvånad över att det var så eftersom jag orienterade på den tiden och i alla fall hade en kompis som var så duktig att han kunde vinna i världscupen.
Och jag är inte alls förvånad över att det var så eftersom jag orienterade på den tiden och i alla fall hade en kompis som var så duktig att han kunde vinna i världscupen.
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 17:06Javisst, jag orienterade också förr (på 70-talet), men det var dagens siffra på 85% jag reagerade på.
Javisst, jag orienterade också förr (på 70-talet), men det var dagens siffra på 85% jag reagerade på.
Quote from Jonny Persson on 16 November 2012, 17:11Ja det låter onekligen som en hög siffra.
Ja det låter onekligen som en hög siffra.
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 17:12Kan vi inte sluta att länka till andras bloggar, utan att skriva en enda egen tanke? Det är väl inget länk-krig detta, den som postar flest blogg-länkar vinner?
Kan vi inte sluta att länka till andras bloggar, utan att skriva en enda egen tanke? Det är väl inget länk-krig detta, den som postar flest blogg-länkar vinner?
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 17:27Jo, jag håller med om att det där Wallenstein - Friberg-bloggandet är en mindre urspårning i tråden. Det var därför som jag länkade till vetenskapliga artiklar istället som verkligen adresserar frågan i rubriken på diskussionen, alltså ett försök att gå t
Jo, jag håller med om att det där Wallenstein - Friberg-bloggandet är en mindre urspårning i tråden. Det var därför som jag länkade till vetenskapliga artiklar istället som verkligen adresserar frågan i rubriken på diskussionen, alltså ett försök att gå t
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 18:10Tack för länken, Mikael. Men den handlade om orienteringstränign, och jag hittade inte etfter att ha skummat igenom den det du sa om medel- och långdistans? Fel länk, eller läser jag skumt?
Tack för länken, Mikael. Men den handlade om orienteringstränign, och jag hittade inte etfter att ha skummat igenom den det du sa om medel- och långdistans? Fel länk, eller läser jag skumt?
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 18:31Fast att 85 procent av elitorienterarna baserar sin träning på vetenskaplig forskning är väl inte så konstigt? Jag tycker snarare det är konstigt att det inte är 100 procent.
Fast att 85 procent av elitorienterarna baserar sin träning på vetenskaplig forskning är väl inte så konstigt? Jag tycker snarare det är konstigt att det inte är 100 procent.
Quote from Funbeat user on 16 November 2012, 18:38Där håller jag inte riktigt med. Forskningen släpar ju oftast efter erfarenheten och syftar mer till att förklara varför vissa träningsmetoder fungerar än tvärtom. Dock har den haft lite svårt att förklara varför mängdträning är så avgörande, vilket gjort
Där håller jag inte riktigt med. Forskningen släpar ju oftast efter erfarenheten och syftar mer till att förklara varför vissa träningsmetoder fungerar än tvärtom. Dock har den haft lite svårt att förklara varför mängdträning är så avgörande, vilket gjort