Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

-Hur många timmar tränar då löpare, triathleter och skidåkare?

Jag vet att Roddaren var uppe i 1800 timmar/år och Ljungskog var uppe i 1300-1400 timmar/år. Jag tror inte att skidåkare eller löpare har den mängden. Triathleter ligger på runt 1100-1200 om

Hade det gått för en löpare hade det redan gjorts.

Jag vill minnas att det lyftes fram som en av de avgörande framgångsfaktorerna för kvinnliga skidskyttelandslaget när de bytte till den tyska tränaren Wolfgang Pichler. Magdalena Forsberg sa i någon intervju att hon inte trodde det var möjligt att träna s

Personligen tycker jag inte "träningen" är det svåra. Det svåra för mig är att få triangeln liksidig, att proportionerligt öka vilan och kosten.

8 timmar på varje?

Om jag hade fått chansen att få betalt för att springa eller blivit finansierad på annat sätt hade jag aldrig sovit mindre än 10 timmar. 5 timmar tror jag räcker för att äta så då blir det väl 9 timmar över för att springa då 🙂

David, då tror jag kosten och vilan blir än mer svår! Med Gudes filosofi; (8h+tränad tid) = sömn per dygn. Tränar du 8h om dagen, skulle man då behöva sova 16h sömn och där var dygnet slut 😉 Kosten för man kanske injicera och alt. äta under tiden man tr

Anledningarna till att löpare och skidåkare har färre träningstimmar än cyklister och triathleter är väl tämligen uppenbara då tävlingstiderna skiljer sig ganska radikalt och löpning sliter bra mycket mer på kroppen än cykel.

Dessutom, om en löpare skull

Gundes filosofi är skojig men tyvärr en myt, jag har frågat fru Marie och hon kände inte igen det. Däremot prioriterade han sömn högt och sov oftast mer än åtta timmar enligt Marie.

Lars: haha, nu är du ju i samma spår som vi pratar om har förstört dagens löpare. Att mer än 15 mil i veckan är skadligt för kroppen.

Däremot tror jag absolut på fördelarna att träna i en klubb eller ett "stall" som det numera oftare är på elitnivå. För